جانشین فرمانده انتظامی کردستان مطرح کرد
جانشین فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه عده‌ای با نام کولبر اقدام به قاچاق کالا در بازارچه‌های موقت مرزی استان می‌کنند، گفت: بسیاری از افرادی که به دلیل قاچاق کالا دستگیر و با آنها برخورد می‌شود، کولبر نیستند و نباید آنها را با این عنوان معرفی کرد چراکه نیروی انتظامی مسیر کار را برای کولبران هموار کرده و امنیت آنها را نیز تامین کرده است
کد خبر: ۴۵۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 01 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، جعفر آژنگ در نشست خبری دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان و روسای کارگروه‌ها با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: اولویت مبارزه با قاچاق در کردستان برخورد با باندهای سازمان یافته و همچنین محصولات سلامت محور است که در سال‌های اخیر در کردستان مورد توجه قرار گرفته است.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: علاوه بر اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای که توسط ارگان‌ها و سازمان‌های مسئول انجام می‌شود، فرهنگ سازی در خصوص مضرات خرید و استفاده از این کالاها نیز ضروری است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: وجود اراده جمعی و تعامل بین مسئولین، مردم و افراد صاحب نفوذ بهتر می‌تواند زمینه مبارزه با قاچاق کالا را فراهم کند و برخورد با آنها را ممکن می‌سازد.

وی به اقدامات تاثیرگذار نیروی انتظامی در این خصوص اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری کشف باندهای قاچاق کالا در کردستان 16 درصد افزایش داشته است.

آژنگ با اشاره به اینکه عده‌ای با نام کولبر اقدام به قاچاق کالا در بازارچه‌های موقت مرزی استان می‌کنند، افزود: بسیاری از افرادی که به دلیل قاچاق کالا دستگیر و با آنها برخورد می‌شود، کولبر نیستند و نباید آنها را با این عنوان معرفی کرد چراکه نیروی انتظامی مسیر کار را برای کولبران هموار کرده و امنیت آنها را نیز تامین کرده است اما این افراد تنها با هدف ورود کالاهای قاچاق از طریق جاد‌ه‌های ممنوعه فعالیت دارند و برخورد با آنها ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با این افراد، قرارگاهی با هدف تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با تاکید بر مقابله با قاچاقچیان محصولات سلامت محور، گفت: در سه ماهه نخست امسال کشفیات محصولات قاچاق سلامت محور 11 درصد افزایش داشته است.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار