مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری کردستان گفت: با توجه به اینکه در طول پنج سال گذشته دیگر استان‌های کشور هم نرخ رشد باسوادی خود را افزایش دادند، کردستان همچنان در جایگاه سی‌ام و بالاتر از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
کد خبر: ۴۵۱۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ 01 July 2017

به گزارش تابناک کردستان، مسعود سالمی در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال ۹۰ تعداد ۲۹۷ هزار نفر از جمعیت استان بی سواد بودند، اظهار کرد: براساس سرشماری سال ۹۵، میزان جمعیت بی سواد استان به ۲۶۵ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۵ سال،۱۱۹ هزار نفر به جمعیت باسواد استان اضافه شده است، گفت: نرخ باسوادی جمعیت استان ۸۱.۵ درصد است که میزان نسبت به سال ۹۰ که ۷۸ درصد بوده، ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه در طول این پنج سال دیگر استان‌های کشور هم با برنامه‌های سوادآموزی که داشتند، نرخ رشد باسوادی خود را افزایش دادند، کردستان همچنان در جایگاه سی‌ام و بالاتر از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

وی گفت: بیشترین مشکل استان در حوزه سوادآموزی، مربوط به میزان بالابودن بی سوادی در جامعه زنان روستایی است.

سالمی با اشاره به اینکه در گروه سنی ۴۰ سال به بالا نرخ باسوادی در استان از متوسط کشوری پایین‌تر است، افزود: بیشترین نرخ باسوادی زنان در روستاهای بانه با ۶۸.۴ درصد و کمترین هم مربوط به زنان روستاهای بیجار با ۵۸ درصد است.

وی اظهار کرد: متوسط نرخ باسوادی زنان روستایی کردستان ۶۳.۴ درصد است و این درحالی است که میانگین کشوری ۷۹.۹ درصد است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری کردستان گفت: آمار مذکور بیانگر این است که سواد آموزی در زنان روستایی استان باید در اولویت قرار داده شود.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار