رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور در رابطه با اقدام به خود زنی، تصادف ساختگی و حتی اره کردن استخوان ترقوه برخی برای دریافت دیه گفت: خودزنی در تمامی استان‌ها وجود دارد و مختص به استان خاصی نیست.
کد خبر: ۴۴۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 28 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، احمد شجاعی در رابطه با اقدام به خود زنی، تصادف ساختگی و حتی اره کردن استخوان ترقوه برخی برای دریافت دیه اظهار کرد: آمار در این زمینه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ خودزنی در تمامی استان‌ها وجود دارد و مختص به استان خاصی نیست.

 

وی گفت: برخی به عناوین مختلف برای دریافت دیه صحنه‌سازی می‌کنند که بیشترین صحنه‌سازی‌ها مربوط به تصادف ساختگی یا خودزنی است؛ کار برخی از این افراد قابل تشخیص است که به بیمه نیز اعلام می‌شود.

 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کل کشور در پاسخ به این سوال که آمار دقیق اقدام به خودزنی برای دریافت بیمه چه رقمی است، تصریح کرد: آمار سازمان پزشکی قانونی در این زمینه مربوط به کسانی است که در معاینات انجام شده توسط پزشکان این سازمان عمدی بودن صدمه‌شان قابل تشخیص است و همین افراد نیز جزو آمار اعلام می‌شود، بنابراین نمی‌توان گفت آمار اعلام‌شده دقیق است چرا که باید بیشتر از این رقم باشد.

 

وی گفت: فرد آسیب‌دیده زمانی که به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند توسط کارشناسان به طور دقیق بررسی می‌شود و اگر کارشناسان متوجه شوند که مصدومیت او ساختگی بوده است به بیمه نیز اعلام می‌شود.

 

شجاعی افزود: بیشتر جمعیت افرادی که خودزنی می ‌کنند را مردان تشکیل می‌دهند، افرادی که با زدن اسپری یا تزریق مواد بی‌حس‌کننده، دست یا پای خود را بی‌حس کرده و سپس اقدام به شکستن استخوان خود می‌کنند تا دیه دریافت کنند.

 

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار