قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۵۴ دلار رسید، اما فاصله چندانی از بالاترین رقم یک هفته اخیر که روز جمعه به ثبت رسیده بود نگرفت.
کد خبر: ۴۴۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 26 June 2017
به گزارش تابناک : در حالی که در آستانه انتشار تعدادی از گزارش های مهم از اقتصاد آمریکا در هفته جاری، سرمایه گذاران همچنان جانب احتیاط را رها نکرده اند، قیمت طلا امروز کاهش یافت. تقویت شاخص ها در بازارهای بورس آسیا نیز در این کاهش قیمت موثر بود.

سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای مختلف شامل میزان اعتماد مصرف کننده در ماه ژوئن، میزان فروش خانه، میزان ذخایر نفت خام و آمار بازنگری شده رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه نخست سال هستند تا اقدام بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره را با استفاده از این آمارها حدس بزنند.

دانیل هاینس، تحلیلگر بانک ای ان زد در این باره گفت: «بازار با احتیاط به آمارهای این هفته می نگرد...مطمئنا برخی انتظار آمارهای ناامید کننده و موضع تدافعی فدرال رزرو را دارد که می تواند موجب بالا ماندن قیمت طلا شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1254 دلار رسید، اما فاصله چندانی از بالاترین رقم یک هفته اخیر که روز جمعه به ثبت رسیده بود نگرفت.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه اوت با 0.1 درصد کاهش به 1255 دلار و 2 سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «ما انتظار نداریم اتفاق زیادی این هفته در بازار طلا رخ دهد.»

میر افزود، جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است روز سه شنبه سخنرانی کند و ممکن است بازار از این سخنرانی سرنخ هایی به دست بیاورد.

با کاهش احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا تا پایان سال جاری میلادی، ارزش دلار امروز کاهش داشت و میزان بازدهی اوراق قرضه آمریکا پایین باقی ماند.

قیمت طلا به شدت نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می گردد.




منبع : رویترز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار