معاون جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: در طول سال گذشته یک هزار و ۱۷۵ هکتار باغ جدید در سطح استان احداث و توسعه پیدا کرد.
کد خبر: ۴۴۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 14 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدفرید سپری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بخش باغبانی کردستان اظهار کرد: در طول سال گذشته یک هزار و 175 هکتار باغ جدید در سطح استان ایجاد و توسعه پیدا کرد که از این تعداد 505 هکتار آن باغات دیم مربوط به انگور سیاه در شهرستان مریوان بود و 670 هکتار دیگر باغات آبی بوده است.

وی گفت: برای توسعه و ایجاد یک هزار و 175 هکتار باغات جدید در سطح استان 800 میلیون تومان اعتبارات و تسهیلات بلاعوض برای تأمین نهال در اختیار باغداران استان کردستان قرار گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در راستای تأمین نهال با اصالت و شناسنامه‌دار، کمیته‌فنی باغبانی و کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان اقدام به توزیع این نهال‌ها کرده‌اند و راهنمایی‌های لازم در رابطه با رعایت بهداشت باغ به باغداران سطح استان ارائه شده است

وی از اصلاح باغات درجه 2 در سطح 650 هکتار باغ استان خبر داد و گفت: برای این طرح یک میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و برای کارهای بهداشت باغ، هرس کردن و تغذیه باغات تخصیص داده شده است.

سپری افزود: همچنین در سال گذشته 2 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره از محل صندوق توسعه ملی برای احداث یک واحد قارچ خوراکی به ظرفیت تولید 200 تن در شهر سریش‌آباد شهرستان قروه اختصاص و پرداخت شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از کارهای مهم جهاد کشاورزی استان در راستای اهداف کمی ستاد اقتصاد مقاومتی تولید 2 میلیون نهال استاندارد و گواهی شده در سطح استان در طول سال گذشته بود که خوشبختانه 200 درصد تحقق پیدا کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: برنامه ابلاغی ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال گذشته تولید یک میلیون نهال و تحویل آن به باغداران بود که خوشبختانه در این زمینه 200 درصد برنامه ابلاغی تحقق پیدا کرد.

وی گفت: نهال‌های تولیدی استان شامل گردو، سیب، گردوی پیوندی، سیب پایه رویشی، نشا توت فرنگی و سایر درختان با میوه دانه‌دار و هسته‌دار مانند شلیل، هلو، آلبالو و گیلاس بوده که تعدادی از این نهال‌ها یارانه‌دار بودند و بقیه آنها نیز باغداران به صورت آزاد خریداری می‌کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار