مودیان تسلیم اظهارنامه را به روزهای آخر موکول نکنند
مدیرکل امور مالیاتی کردستان با اشاره به اینکه 31خرداد آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی است گفت: مودیان تسلیم اظهارنامه را به روزهای آخر موکول نکنند.
کد خبر: ۴۳۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 12 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا الوندی در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: تمامی کسبه می‌توانند با افزایش 8 درصد به مالیات قطعی شده خود در سال گذشته از ارائه اظهارنامه معاف شوند مگر اینکه ثابت شود که درآمد آن فرد بیشتر از آن باشد.

وی با تاکید بر اینکه مودیان در فرصت باقیمانده اظهارنامه خود را تسلیم کرده و به روزهای پایانی موکول نکنند گفت: در روزهای پایانی ممکن است سیستم جوابگو نباشد لذا انتظار می‌رود مودیان به دفاتر پستی، دفاتر پیشخوان و کافی نت‌ها مراجعه و اظهارنامه خود را تسلیم کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با بیان اینکه واحدهای تولیدی جدید تا 13 سال از پرداخت مالیات معاف هستند تصریح کرد: این امر کمک به واحدهای تولیدی است تا بتوانند جایگاه خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تنها نیم درصد مالیات وصولی کشور مربوط به کردستان است گفت: سال گذشته 3 هزار و 200 میلیارد ریال مالیات در استان وصول شده است که 740 میلیارد ریال از این میزان در هزار و 200 نقطه روستایی هزینه شده است.

الوندی با بیان اینکه همچنین 43 درصد مالیات وصولی سال گذشته یعنی 330 میلیارد ریال آن به دهیاری‌ها و شهرداری‌های سنندج پرداخت شده است افزود: همچنین 240 میلیارد ریال از این میزان مالیات برای طرح سلامت و بهداشت هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه 760 میلیارد ریال مالیات وصولی سال گذشته حقوق کارمندان بوده است اظهار کرد: حتی یک ریال از میزان مالیات وصولی در کردستان به خارج از استان انتقال داده نمی‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی کردستان به فرار مالیاتی اشاره کرد و گفت: فرار مالیاتی همانند سایر نقاط کشور در استان کردستان نیز وجود دارد و بیشترین سوءاستفاده در این زمینه مربوط به کارت‌های بازرگانی است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار