رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه طرح رونق تولید در سال جاری با قدرت بیشتری ادامه دارد گفت: تا کنون 341 واحد تولیدی استان از یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۴۳۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ 11 June 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمد دره‌‌وزمی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در بحث طرح رونق تولید در بخش صنعت و کشاورزی تا کنون 234 واحد تولیدی موفق به دریافت 740 میلیارد ریال تسهیلات شده‌اند.

وی گفت: 107 واحد نیز با مراجعه مستقیم به بانک ها موفق به دریافت 460 میلیارد ریال تسهیلات شده‌اند و با توجه به وضعیت موجود انتظار می‌رود در سال جاری با همکاری بانک‌ها، سهم بیشتری از اعتبارات استان برای رونق تولید و حمایت از تولیدگران کردستانی محقق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به 155 واحد صنعتی و791 واحد بخش کشاورزی در کارگروه رفع موانع تولید استان مصوب و این واحدها به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی گفت: تعدادی از واحدهای معرفی شده به بانک‌های عامل به دلایل مختلف از جمله بالا بودن سود تسهیلات بانکی، نداشتن توانایی در بازپرداخت اقساط و نداشتن توانایی در تهیه ارائه ضمانت بانکی از دایره دریافت تسهیلات حذف شده‌اند.

دره‌ورزمی افزود: با پایش صورت گرفته، برخی از واحدهای تولیدی مرتبط با بخش مسکن با رکود بازار مسکن دچار مشکل شدند و چالش‌های آنان با تسهیلات سرمایه در گردش و تزریق پول حل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: واحدهایی که دارای توجیه اقتصادی و صادرات محور باشند و دارای مشکل نقدینگی هستند بدون شک، چالش‌های آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، برطرف می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: طرح تامین مالی بنگاه‌های تولیدی در بخش صنعت و معدن در سال جاری طبق روال گذشته ادامه داشته و متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سامانه بهین‌یاب نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار