مدیرکل مدیریت بحران کردستان:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو و کنترل سلامت جامعه پلمب کشتارگاه شهرستان دیواندره را لازم و ضروری دانست و گفت: از فعالیت کشتارگاه‌های سنتی استان باید شدیداً جلوگیری شود.
کد خبر: ۴۳۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳ 30 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، آرتیکاس اقبال در اولین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی در سال ۹۶ که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: کشتارگاه شهرستان دیواندره با دستور مقامات قضایی در چند سال گذشته به دلیل عدم استاندارد های لازم پلمپ بود اما فعالیت این واحد همچنان ادامه دارد که به دلیل اهمیت سلامت شهروندان هرچه سریع‌تر از ادامه فعالیت آن باید جلوگیری کرد.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو و کنترل سلامت جامعه پلمب کشتارگاه شهرستان دیواندره را لازم و ضروری دانست و گفت: از فعالیت کشتارگاه‌های سنتی استان باید شدیداً جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان به ذبح دام‌ها در شهرستان‌های استان که کشتارگاه بهداشتی و استاندارد ندارند اشاره و تصریح کرد: کشتارگاهی که نمی‌توانند اصول بهداشتی و استانداردهای لازم را رعایت کنند، کشتار را متوقف و این امر را در کشتارگاه‌های سنندج انجام دهند.

وی به معدوم سازی پرندگان بومی آلوده در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: برای جایگزینی مرغ و خروس‌های رنگی و برای حفظ ژنتیکی آنها باید پیش‌بینی لازم انجام شود تا گونه‌های پرندگان از بین نرود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار