سخنگوی وزارت کشور:
سخنگوی وزارت کشور گفت: دبیر شورای نگهبان در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که پس از بررسی گزارش‌ها و شکایات واصله در جلسات شورای نگهبان، این شورا بر اساس ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجموع صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را مورد تایید قرار داده است.
کد خبر: ۴۳۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰ 30 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، سیدسلمان سامانی، اظهار کرد: دقایقی پیش نامه شورای نگهبان در خصوص تایید صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری واصل شد.

وی گفت: دبیر محترم شورای نگهبان در این نامه اعلام کرده‌اند که پس از بررسی گزارش‌ها و شکایات واصله در جلسات شورای نگهبان، این شورا بر اساس ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجموع صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را مورد تایید قرار داده است.

سخنگوی وزارت کشور سامانی در پاسخ به این سوال که با تایید صحت انتخابات شکایاتی که نسبت به برگزاری انتخابات به شورای نگهبان ارائه شده است چه سرنوشتی پیدا کرده تصریح کرد: طبق اعلام شورای نگهبان، شکایات و گزارشاتی راجع به فعالیت‌های انتخاباتی قبل از روز رأی‌گیری و در روز رأی‌گیری به آن شورا واصل شده بود که برخی از آنها پس از بررسی به مراجع قضایی ارسال شده است.

گفتنی است عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه خبر در خصوص بررسی شکایات واصله به این شورا گفت: شکایات بررسی شده، برخی از موارد را به قوه قضاییه فرستادیم و برخی هم صحت نداشت؛ در کل ۱۰ روز فرصت داشتیم که ۳ روز اول آن از روز رأی‌گیری برای گرفتن شکایات بود و ۷ روز هم فرصت بررسی داشتیم که امروز روز آخر بود و گزارش نتیجه کار به وزارت کشور اعلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار