مدیرکل محیط زیست کردستان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: شایعه فرار 2 قلاده شیر در استان و جستجوی هوایی برای یافتن آنها صحت ندارد.
کد خبر: ۴۳۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 29 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالوحید ریاضی فر در گفت و گو با ایرنا افزود: در چند روز اخیر شایعه ای مبنی بر فرار 2 قلاده شیر از ماشین حمل آنها و مشاهده توسط شهروندان در فضای مجازی انتشار یافته که شایعه کذبی بوده و صحت ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به حضور مستمر محیط بانان و همیاران محیط زیست در سطح استان و پایش دائمی و کنترل مناطق توسط محیط بانان، تاکنون هیچ گزارشی از مشاهده شیرها دریافت نشده است.

ریاضی فر با اشاره به اینکه جستجوی هوایی برای یافتن شیرهای فراری نیز شایعه دیگری است اظهار کرد: پرواز بالگرد متعلق به محیط زیست جهت شناسایی آنها نیز شایعه است چرا که بالگرد متعلق به این اداره کل چنین پروازی نداشته است.

به گفته وی ممکن است قاچاقچیان مبادرت به حمل و انتقال گونه های مختلف حیات وحش به صورت غیرقانونی کرده باشند که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده با آنها برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون توسط نیروی انتظامی، مأموران محیط زیست و همیاران محیط زیست که در روستاها حضور دارند خبری از گریختن شیر و حضور در مناطق استان دریافت نشده و هرگونه عملیات محیط زیست برای جستجوی آنها نیز صحت ندارد.

ریاضی فر گفت: هر گونه جابجایی حیات وحش به هر منظوری از جمله نمایش آنها مستلزم اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی است.

در چند روز قبل شایعاتی مبنی بر فرار 2 قلاده شیر از خودرو حامل آنها در محدوده شهرستان قروه در فضای مجازی تلگرام منتشر شده بود که موجی از نگرانی را در بین مردم ایجاد کرده بود.

پرواز بالگرد نیروی انتظامی در این منطقه نیز به انتشار این شایعه قوت بخشیده بود و کاربران فضای مجازی آن را عملیات هوایی برای یافتن شیرهای فراری عنوان کرده بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار