آمارها نشان می دهد که با بالا گرفتن اختلافات میان چین و کره جنوبی بر سر استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در شبه جزیره کره، شمار گردشگران چینی در کره جنوبی بیش از ۶۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۲۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 25 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا، اگر چه چین و کره جنوبی در حال گفت و گو برای حل اختلافات هستند اما پکن همچنان تاکید دارد که این سامانه آمریکایی باید برچیده شود.
سازمان گردشگری کره جنوبی روز پنجشنبه در تارنمای خود اعلام کرد که در ماه گذشته میلادی بیش از ۲۲۰ هزار چینی از کره جنوبی دیدن کرده اند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل بیش از ۶۵ درصد کمتر شده است.
از 2 ماه قبل که مساله استقرار این سامانه در کره جنوبی شدت گرفت، فشارهای اقتصادی چین بر این کشور افزایش یافت.
خبرگزاری یونهاپ در گزارشی از کره جنوبی آورده که پکن به گروه های خدماتی و مسافرتی دستور داده است شمار گردشگران خود را به کره کاهش دهند.
بسیاری از شرکت های کره ای هم اعلام کرده اند که تبادلات تجاری آنها با چین درحال کاهش است و تلویزیون چین هم از پخش برنامه های فرهنگی کره جنوبی جلوگیری می کند.
در همین حال برآورد کره جنوبی حاکی است که اگر موضوع «تاد» میان دو کشور حل نشود میزان خسارت اقتصادی به این کشور از ناحیه چین به ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار در سال خواهد رسید.
در سال گذشته میلادی بالغ بر ۱۷ میلیون نفر از سراسر دنیا به کره جنوبی سفر کردند که این کشور می گوید نزدیک به هشت میلیون نفر آنها چینی ها بوده اند.
در ماه گذشته میلادی یک میلیون و ۴۹۰ هزار نفر به کره جنوبی سفر کردند که این نشان می دهد در مقایسه با دوره مشابه سال قبل شمار گردشگران به این کشور در این مدت 8.7 درصد کاهش یافته و شمار گردشگران ژاپنی به کره هم 5.4 درصد کمتر شده است.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار