مدیر تعاون روستایی کردستان خبر داد
مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان با اشاره به رتبه نخست کردستان در تولید توت فرنگی در ایران گفت: سالانه ۴۰ تا ۴۲ هزار تن توت فرنگی در منطقه ما تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۲۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ 24 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، احمد ذکریایی‌نژاد امروز در همایش مشترک تجاری اتاق‌های بازرگانی سنندج و اربیل اظهار کرد: کردستان دارای ۳۷۴ هزار جنگل و یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع است.

وی با بیان اینکه سالانه دو میلیون و ۷۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کردستان تولید می‌شود، گفت: از این میزان 2 میلیون و ۱۰۰ هزار تن مربوط به محصولات زراعی و ۳۰۰ هزار تن باغی و مابقی هم دامی و شیلات است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان تصریح کرد: ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی استان کردستان همه ساله به کشت گندم اختصاص پیدا می‌کند که از این سطح ۳۰ هزار تن آبی و مابقی دیم است.

وی با اشاره به اینکه کردستان رتبه چهارم تولید گندم در ایران را دارد، گفت: سال زراعی گذشته ۸۵۶ هزار تن گندم در این استان تولید شد.

ذکریایی‌نژاد افزود: سالانه ۸ تا ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت سیب زمینی می‌رود.

وی میزان تولید سالانه سیب زمینی در کردستان را ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: ۳۰ هزار تن نخود هم در سال در این استان تولید می‌شود که متاسفانه در رابطه با فرآوری ابن محصولات در استان ما کم کار شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان کردستان با اشاره به تولید ۵۰ هزار تن انگور سیاه در شهرهای مرزی کردستان خبر داد و افزود: بستر مطلوبی در راستای صادرات این محصولات به کردستان عراق وجود دارد که امیدواریم نهایت بهره از آن برده شود.

وی با اشاره به رتبه نخست کردستان در تولید توت فرنگی در ایران اظهار کرد: سالانه ۴۰ تا ۴۲ هزار تن توت فرنگی در منطقه ما تولید می‌شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار