مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران:
مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت: هم‌افزایی در مدیریت و حفاظت از تالاب زریبار با همکاری و مشارکت سمن محلی، حفاظت و مدیریت پناهگاه حیات‌وحش تالاب زریبار سرعت بیشتری می‌گیرد.
کد خبر: ۴۲۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 22 May 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، ابوالفضل آبشت با اشاره به اجرایی شدن برنامه مدیریت جامع تالاب زریبار اظهار کرد: پس از مصوب شدن برنامه مدیریت جامع تالاب زریبار در شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان کردستان و تاکید دست‌اندرکاران و استاندار استان بر اجرایی شدن برنامه با مشارکت کلیه ذی‌نفعان، برخی از اقدامات اولویت‌دار برنامه مذکور با مشارکت سمن محلی در شهر مریوان اجرایی شد که در حال حاضر شاهد افتتاح و آغاز به کار این پروژه‌ها هستیم.

وی گفت: طراحی و احداث مرکز اطلاع‌‌رسانی و آگاهی‌‌سازی تالاب زریبار در حاشیه تالاب، طراحی و احداث تابلو‌های اطلاع‌رسانی و احداث المان اصلی معرفی تالاب از مجموعه اقدامات اطلاع‌رسانی پیش‌‌بینی شده در برنامه مدیریت جامع تالاب زریبار هستند که به صورت مشارکتی در حاشیه تالاب انجام شدند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران تصریح کرد: علاوه بر این که پروژه‌های مذکور از ابتدا با مشارکت ذینفعان اصلی تالاب طراحی و با همکاری آنها اجرایی شدند در گام بعدی برای بهره‌برداری و نگهداری از آنها نیز موافقتنامه‌ای میان طرفین امضا شد که در نوع خود از اولین کارهای بهره‌برداری مشارکتی در کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: حفاظت و مدیریت مناسب تالاب‌ها در گرو مشارکت دست‌اندرکارن و ذی‌نفعان محلی است که نمونه موفق آن در تالاب زریبار شکل گرفته و اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار