مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آمار مسمومیت مهمانان عروسی در مریوان به 195 نفر رسید که از این تعداد، 68 نفر تحت نظر و بستری موقت شدند و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.
کد خبر: ۴۲۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 16 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، سید محی‌الدین سجادی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: آمار مسمومیت مهمانان عروسی در مریوان به 195 نفر رسید که از این تعداد، 68 نفر تحت نظر و بستری موقت شدند و مابقی به صورت سرپایی درمان شدند.

وی گفت: این مسمومیت در یکی از تالارهای پذیرایی شهرستان مریوان روی داد و 195 نفر از این مهمانان به دلیل مسمومیت غذایی به اورژانس بیمارستان‌های این شهرستان مراجعه کردند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: از این تعداد 4 نفر به بخش عفونی انتقال و تحت درمان قرار گرفتند و طبق اعلام مسئولان بیمارستان، حال عمومی تمامی بیماران رضایت بخش است.

وی گفت: این مسمومیت 48 ساعت پس از حضور مهمانان در مراسم عروسی روی داده و برای بررسی موضوع، اکیپی از کارشناسان و متخصصان علوم پزشکی کردستان شامل متخصص بیماری های عفونی، معاون بهداشتی علوم پزشکی، رئیس مرکز بهداشت و کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای به مریوان اعزام شدند.

سجادی افزود: با توجه به نتایج آزمایشگاهی اولیه، احتمالا عدم رعایت بهداشت فردی توسط پرسنل محل پذیرایی و همچنین استفاده از آب چاه خانگی جهت شستشوی ظروف علت بروز مسمومیت باشد و علت قطعی پس از دریافت نتیجه آزمایشات تکمیلی مشخص خواهد شد.

وی در خصوص فوت یکی از مسموم شدگان هم گفت: این فرد بعد از عروسی به دلیل علائمی غیر از مسمومیت غذایی به بیمارستان مراجعه کرده بود و با سیر پیش رونده بیماری، فوت کرد، که علت اصلی مرگ وی، پس از اعلام نظریه پزشک قانونی مشخص می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تالار پذیرایی مذکور تا پایان تحقیقات و بررسی کامل موضوع و اعلام نتایج نهایی این حادثه پلمپ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار