مدیر جهاد کشاورزی بانه خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: امسال حدود ۱۰ هکتار از مزارع شهرستان بانه در بخش‌های مختلف زیر کشت محصول کلزا رفته است.
کد خبر: ۴۲۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 15 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، کریم شریفی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: امسال حدود 10 هکتار از مزارع شهرستان بانه در بخش‌های مختلف زیر کشت محصول کلزا رفته است.

وی گفت: سال گذشته میزان برداشت کلزا در هر هکتار 600 کیلوگرم بود اما امسال براساس برآورد و بررسی‌های کارشناسان مرتبط، پیش‌بینی شده که با افزایش 200 کیلو در هر هکتار از اراضی در مجموع 8 تن کلزا از مزارع بانه برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از کاشت دانه‌های روغنی با نام «کامیلینیا» در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار و به‌ صورت آزمایشی این نوع دانه روغنی در روستای «کوخ حسن کورده» از توابع بخش آرمرده بانه در سطح یک هکتار زمین اجرا شده و امیدواریم شاهد بهره‌وری موفق این محصول باشیم.

وی گفت: خوشبختانه شاهد تنوع محصولات زراعی در شهرستان بانه هستیم و امروزه کشاورزان این شهرستان بجز گندم و جو به کاشت سایر گونه‌های دارویی، گیاهی و خوراکی نیز روی آورده‌اند.

شریفی افزود: کاشت گل محمدی در روستای «سیاحومه» به ‌عنوان گیاه خوراکی و دارویی، کشت سیر و زعفران از جمله محصولاتی است که با استقبال کشاورزان این شهرستان مواجه بوده است.

وی با اشاره به کاشت زعفران در بانه اظهار کرد: کیفیت محصول زعفران در شهرستان بانه مطلوب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار