مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان مطرح کرد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به اینکه وضعیت فاضلاب ۷ روستای حاشیه تالاب زریبار ساماندهی شده است، گفت: فاضلاب 3 روستای باقی مانده هم تا 5 ماه آینده ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۴۲۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 13 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالوحید ریاضی‌فر در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: در راستای حل مشکلات تالاب زریبار مریوان ستاد نجات بخشی زریبار به ریاست استاندار در کردستان تشکیل شد.

وی گفت: طی سال های ۹۳ و ۹۴ هفت روستایی که فاضلاب آنها به دریاچه زریبار وارد می‌شد، ساماندهی و به تصفیه خانه مریوان هدایت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تصریح کرد: هدایت فاضلاب 3 روستای باقی مانده در حاشیه دریاچه زریبار هم قرار شده در چهار پنج ماه آینده انجام شود.

وی به مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص تالاب زریبار اشاره کرد و گفت: تدوین مدیریت جامع زیست محیطی، اجرای پروژه علامت‌گذاری حریم تالاب زریبار در راستای جلوگیری از هرگونه تعرض به تالاب و احداث پروژه محیط بانی برده‌رشه از جمله اقدامات انجام شده ما است.

ریاضی‌فر افزود: انجام پروژه کانال دره‌وران به منظور کاهش رسوبات تالاب، مطالعات ارزیابی توان زیست محیطی و ظرفیت تالاب و مطالعات بررسی تغییرات اراضی حوزه آبخیز از دیگر اقدامات انجام شده در ارتباط با زریبار است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار