خبرسازی رسانه‌های وابسته به دولت در کردستان به جای پیگیری مشکل مردم
آب چند محله سنندج از حدود 20 ساعت پیش قطع شده و با وجود اینکه مسئولان دولتی با میدان‌داری رسانه‌های وابسته از حدود 5 ساعت قبل و به دروغ از حل شدن مشکل خبر داده‌اند اما گویا رفع واقعی مشکل منوط به پرشدن مخازن است و به نظر می‌رسد کاری که مردم می‌توانند انجام دهند دست به دعا برداشتن برای رفع واقعی مشکل است!
کد خبر: ۴۲۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ 13 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، سد قشلاق، که منبع تأمین آب شهر سنندج است به واسطه بارش‌های مناسب امسال چند روز پیش و بعد از 12 سال بار دیگر سرریز کرد و انتشار این خبر مسرت‌بخش، نوید دهنده این امر بود که امسال مشکلی در ارتباط با قطعی آب در سنندج وجود نخواهد داشت، اما آیا تنها وجود منابع آبی برای رفع مشکلات مردم در این حوزه کافی است یا مدیریت این منابع اهمیتی دوچندان دارد؟ بخوانید.

به فاصله چند روز بعد از انتشار خبر سر ریز سد قشلاق و از عصر روز گذشته تا کنون، آب چندین محله شهر سنندج، از جمله تکیه و چمن، شهرک کشاورز و شهرک سعدی قطع شده و با وجود گذشت نزدیک به 20 ساعت از به وجود آمدن مشکل یاد شده، هنوز خبری از برطرف شدن واقعی آن نیست!

جالب آنکه به گفته مدیر آبفا سنندج، دلیل امر، رانش زمین و زیرخاک رفتن شش متری لوله بوده است و آنچه رسانه‌های وابسته به دولت، حدود 5 ساعت قبل(ساعت 11 صبح)، از قول مسئولان عنوان کرده‌اند، عباراتی از این دست است: «مشکل قطعی آب ساکنان برخی از نواحی سنندج برطرف شد»؛ «مشکل قطعی آب ساکنان برخی نواحی سنندج رفع شد»؛ «هم‌اکنون آب شرب این ‌مناطق وصل شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد»؛ دروغ آشکاری که زشتی آن را مردم گرفتار در محله‌های یاد شده بیش از سایر شهروندان درک می‌کنند.

بماند آنکه همه شهروندانی که برای آگاهی از دلیل امر از شب گذشته تا صبح امروز با تلفن 122 تماس گرفته‌اند از کیفیت پاسخگویی در این باب مطلع شده‌اند.

القصه، گویا مدیران ارشد استان ـ که باید حل مشکلات مردم اولویت آنها باشد ـ در این روزهای حساس منتهی به 29 اردیبهشت به امور مهم‌تری مشغول هستند و مردم محله‌هایی از سنندج که از حدود 20 ساعت قبل با قطعی آب مواجه هستند باید منتظر باشند تا مخازن پر شده و آب آنها دوباره وصل شود و به نظر می‌رسد تنها کاری که می‌توانند انجام دهند دست به دعا برداشتن برای افزایش سرعت پرشدن مخازن آب در سنندج است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار