فرمانده سپاه کردستان:
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه باید کارها و اقدامات مدیران از حالت نمایشی و تبلیغاتی خارج شود، گفت: درست نیست که در چند روز مانده به انتخابات برخی اقدامات به ظاهر خدمت اما برای تبلیغات انجام شود و اگر مدیری می‌خواهد کاندیدای مورد نظرش رأی بیاورد بهترین تبلیغ برای او میزان خدماتی است که به مردم ارائه داده است.
کد خبر: ۴۱۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 04 May 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت‌المقدس کردستان، سردار محمدحسین رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت گرامیداشت هفته پاسدار و هفته عقیدتی سیاسی سپاه، با بیان اینکه سپاه مولود انقلاب است، اظهار کرد: اهمیت، جایگاه فعلی و رشد روزافزون سپاه برای همگان آشکار است و حتی دشمنان نیز به ظرفیت و قدرت اثرگذاری سپاه در جهان اذعان دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام به این باور رسیده‌اند که سپاه پاسداران حقیقتاً پاسداران انقلاب اسلامی هستند، گفت: البته باید مردم و مسؤولان به این ظرفیت سپاه اذعان کنند و شاید گفتن آن از سوی ما خوشایند نباشد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب، سپاه در رشد سازمانی به یک بلوغ رسید و در غائله‌های ضدانقلاب رسالت خود را که همانا دفاع از کیان نظام اسلامی بود به نحو احسن انجام داد.

وی گفت: سپاه در جنگ تحمیلی حضور تعیین کننده داشت و با عضوگیری از میان مردم، بسیج مردمی را تشکیل داد و در پیروزی جنگ تحمیلی که یک اتفاق بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است نقشی بی بدیل داشت.

سردار رجبی افزود: بهره‌گیری سپاه از نیروهای مردمی، جهادی، مؤمن و انقلابی عنصر تعیین کننده ایران در پیروزی دفاع مقدس بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر نیز نقش سپاه در حوزه‌های نرم، فرهنگی، امداد، خدمات رسانی و ارائه خدمات موثر به سایر نهادها و ارگان‌ها قابل توجه است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در همین سیل چند هفته پیش آذربایجان، سپاه قبل از همه وارد عمل شد چون نیروی انقلاب است و باید در لحظه در صحنه حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم بیشتر از هر کاری برای سپاه اهمیت دارد، افزود: روز گذشته نیز که در مریوان مینی‌بوس حامل تعدادی از کولبران دچار حادثه شد، بلافاصله ماموریت آن روز نیروهای سپاه آن منطقه را لغو کردیم و دستور داده شده که به یاری کولبران آسیب دیده بروند.

سردار رجبی تصریح کرد: نقش مستشاری سپاه در عراق و سوریه نیز یک قدرت برای سپاه محسوب می‌شود و اگر ما در خارج از مرزها از خود دفاع نکنیم باید این کار را در داخل مرزهای خود انجام دهیم چون ما نیز جزو اهداف داعش هستیم و با کشورهای سوریه و عراق تفاوتی نداریم و اگر می‌توانستند تاکنون ایران را نیز به آشوب کشیده بودند.

وی با اشاره به امنیت پایدار استان کردستان، گفت: کردستان امنیت پایدار و مطمئن دارد و مردم استان خود را صاحب و سهیم در این امنیت می‌دانند و برای تثبیت و توسعه آن نیز مشکلات فراوانی را تحمل کرده‌اند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر اینکه در این شرایط ناآرام منطقه‌ای، برخورداری ایران از امنیت کامل یک نعمت بزرگ است، افزود: مردم کردستان در تأمین امنیت استان همکار و همیار سپاه هستند و کوچکترین تحرک دشمن را به برادران خود در سپاه و نیروهای امنیتی خبر می‌دهند و این ظرفیتی بزرگ برای سپاه است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه سپاه برقراری امنیت، حفظ و توسعه ان است، اظهار کرد: برای این امر باید هم مرز و هم خارج از مرزها نیز در کنترل ما باشد و برای این کار هم از توان نیروهای انتظامی و امنیتی هم بهره‌مند هستیم.

سردار رجبی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سپاه کردستان در هفته پاسدار گفت: دیدار با خانواده‌های شهدا، ویزیت رایگان بیماران، اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم استان و افتتاح چندین پروژه محرومیت‌زدایی در روستاهای استان از مهم‌ترین این برنامه‌ها هستند.

وی با اشاره به مأموریت سپاه کردستان در محرومیت‌زدایی استان، افزود: این مأموریت در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادنی گنجانده شده و کارهای خوبی انجام شده و در حال انجام است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان تصریح کرد: هدف از اجرای برنامه‌های این قرارگاه حضور در روستاهای محروم استان است که بیش از 1000 روستای کردستان هدف اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه در یک کلام کلی باید گفت که کردستان از توسعه عقب مانده است، گفت: در همه دولت‌ها کارهای خوبی برای استان کردستان انجام شده و باید به همه آنها خداقوت گفت اما آنچه که باید انجام شود انجام نشده است.

سردار رجبی افزود: البته سپاه هم نمی‌گوید که می‌تواند این عقب‌ماندگی کردستان را جبران کند و این موضوع نیاز به یک عزم ملی دارد.

وی تأکید کرد: به جای اینکه دولت در توسعه کردستان مصِر باشد و از ما یاری بخواهد این ما هستیم که می‌خواهیم آنان را به جنب‌و‌جوش بیاروریم و باید همه مدیران استان همت کنند و در این طرح پیشرفت و آبادانی به یاری سپاه بیایند تا اقدامات خوبی در جهت رفع محرومیت استان انجام شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه معیشت مردم در بیشتر روستاهای کردستان جالب نیست، گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در همه استان‌ها اجرا می‌شود اما با پیگیری‌ها و رایزنی‌های فراوان، این طرح در کردستان به صورت ویژه و چند برابر ظرفیت انجام می‌شود.

وی افزود: طرح‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بر اساس نیاز و ظرفیت‌های مناطق هدف اجرا می‌شود و شعار ما در این طرح «هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه» است.

سردار رجبی با تأکید بر اینکه کردستان در توسعه مشکل دارد و از این بابت ناراحت هستیم، اظهار کرد: توسعه باید متوازن باشد و باید مسئولان استان برای توسعه فکر درازمدت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید کارها و اقدامات مدیران از حالت نمایشی و تبلیغاتی خارج شود، گفت: درست نیست که در چند روز مانده به انتخابات برخی اقدامات به ظاهر خدمت اما برای تبلیغات انجام شود و اگر مدیری می‌خواهد کاندیدای مورد نظرش رأی بیاورد بهترین تبلیغ برای او میزان خدماتی است که به مردم ارائه داده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به صحنه حساس انتخابات اشاره کرد و افزود: از مردم شریف استان کردستان تقاضامندم همانگونه که در سابق همواره در تعیین سرنوشت خود دخیل بوده‌اند امسال نیز در انتخابات حضوری حداکثری داشته باشند و با مشارکت بالا انتخاب اصلح انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: نمی‌دانم چرا سرمایه‌گذاری در کردستان به یک درد مزمن تبدیل شده و هر کسی که بخواهد در کردستان سرمایه‌گذاری کند او را فراری می‌دهند.

سردار رجبی گفت: به مردم استان توصیه می‌کنم که با مشارکت بالا در انتخابات از رئیس جمهور آینده سهم خواهی بیشتری کنند تا ان‌شاءالله توسعه کردستان ممکن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار