رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت:
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار یکی از دلایل روند صعودی شدن قیمت‌ها را صادرات رسمی و غیررسمی دام زنده اعلام کرد.
کد خبر: ۴۱۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 02 May 2017

به گزارش تابناک کردستان، علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی نسبت 2 هفته اخیر افزایش هزار تا 2 هزار تومانی داشته، اظهار کرد: گوشت گوسفندی با قیمت 35 تا 36 هزار تومان به دست مغازه‌دار می‌رسد و با قیمت 39 هزار تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

وی گفت: هر سال در ماه‌ اردیبهشت به ‌دلیل افزایش عرضه دام قیمت‌ها روند نزولی به خود می‌گرفت اما در سال جاری به دلیل بارش‌های مناسب و سرسبز شدن صحرا‌ها، دامداران از فروش‌ دام‌های خود امتناع کرده‌اند و دام زنده در میادین با کاهش عرضه روبه‌رو شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار را صادرات رسمی و غیررسمی این محصول دانست و تصریح کرد: دام زنده به صورت قاچاق و حتی رسمی به کشورهای همسایه صادر می‌شود و همین امر موجب کمبود دام در میادین شده است.

وی قیمت هر کیلو دام زنده را بین 15 تا 16 هزار تومان اعلام کرد و گفت: دام زنده نیز نسبت به سال گذشته با افزایش حدود هزار تومانی قیمت روبه‌رو بوده است.

ملکی به نزدیکی ماه مبارک رمضان و پیش‌بینی قیمت گوشت گوسفندی در این ماه اشاره کرد و افزود: درصورتی که وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی‌های لازم برای واردات در مواقع نیاز را انجام دهد و جلوی صادرات گرفته شود در ماه مبارک رمضان با کمبود یا افزایش قیمتی روبه‌رو نخواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار