مدیر دفتر فناوری و شبکه دولت استانداری کردستان خبر داد
مدیر دفتر فناوری و شبکه دولت استانداری کردستان از برگزاری انتخابات تمام رایانه‌ای در 2 شهر سنندج و سقز خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱ 24 April 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، پیمان خلیلی در خصوص نحوه اطلاع رسانی و آموزش شهروندان دو شهر سنندج و سقز برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، اظهار کرد: از تاریخ 10 لغایت 29 اردیبهشت ماه در هر کدام از شهرهای سنندج و سقز 3 صندوق به منظور آموزش، تمرین و برگزاری آزمایشی انتخابات الکترونیکی در خدمت شهروندان خواهد بود که اسامی مفاخر شهر به عنوان کاندیداهای فرضی در نظر گرفته می‌شود.

وی گفا: به منظور آگاه سازی بیشتر شهروندان با این نحوه برگزاری انتخابات، تیزرهایی به منظور پخش در شبکه‌های استانی و سراسری صدا و سیما توسط وزارت کشور تهیه شده و بنرهایی نیز در سطح شهرها نصب خواهد شد.

مدیر دفتر فناوری و شبکه دولت استانداری کردستان در توضیح نحوه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی خاطر نشان کرد: در این روش بررسی مدارک شناسایی رای دهندگان توسط دستگاه احراز هویت و با استعلام از وزارت کشور به صورت آنلاین و در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

وی گفت: پس از تائید مدارک، یک کارت الکترونیک به جای تعرفه کاغذی برای رای دهنده صادر می‌گردد که در صندوق الکترونیکی قرار گرفته و انتخاب کاندیداهای مورد نظر با وارد کردن کد کاندیدا (و نمایش عکس برروی رایانه جهت اطمینان فرد) برای وی فراهم می‌گردد و پس از تکمیل لیست و تائید نهایی از سوی رای دهنده، برگه به صورت خودکار به صندوق ریخته می‌شود.

خلیلی با اشاره به اینکه فقط انتخابات شوراهای شهر به صورت تمام رایانه‌ای برگزار می‌شود افزود: انتخابات ریاست جمهوری طبق روال سابق به وسیله تعرفه‌های کاغذی و با اثر انگشت انجام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص الگوگیری کشور در برگزاری رایانه ای انتخابات، اظهار کرد: این روش پس از بررسی تجربه 20 کشور، در ایران مورد استفاده قرار گرفته و نکته شایان ذکر اینکه تمامی دستگاه‌های احراز هویت و ثبت آرا، توسط فناوران داخلی طراحی و ساخته شده است.

مدیر دفتر فناوری و شبکه دولت استانداری کردستان گفت: تمام اعضای شعب اخذ رای دو شهر سنندج و سقز تحت آموزش استفاده از دستگاه های احراز هویت و ثبت اسامی کاندیداها قرار می گیرند تا بتوانند پاسخگوی پرسش های رای دهندگان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار