دبیر هیئت نظارت بر انتخابات کردستان خبر داد
دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان کردستان از عدم احراز صلاحیت ۵ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان از سوی هیئت نظارت شهرستان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 24 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، سیدخالد حسینی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه تعداد داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای استان یک هزار و ۲۶۱ نفر بود، اظهار کرد: از این تعداد عده‌ای انصراف دادند و ۸۸ نفر هم توسط هیئت اجرایی رد صلاحیت شدند.

وی گفت: ۶۷ نفر از داوطلبین این دوره از انتخابات شوراهای شهر در هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها تایید صلاحیت نشدند به عبارتی عدم احراز صلاحیت ۵ درصد داوطلبین این دوره در هیئت نظارت انجام شد.

دبیر هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای استان کردستان با اشاره به وضعیت تائید و عدم احراز صلاحیت داوطلبان در این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، تصریح کرد: اولین بار است که تعداد عدم احراز صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی در هیئت اجرایی بیشتر از هیئت نظارت است.

وی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای استان ۷ هزار و ۶۶۳ نفر بود، گفت: تنها یک درصد این تعداد رد صلاحیت شدند که آن هم یا به دلیل نبود مدرک تحصیلی یا سکونت نداشتن در روستا بوده است.

حسینی افزود: از تاریخ سوم تا ششم اردیبهشت ماه نیز به داوطلبان معترض به ردصلاحیت خود مهلت داده شده که نسبت به این امر شکایت کنند و سپس نظر قطعی در ارتباط با ردصلاحیت ها در ۱۷ اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: داوطلبان معترض در شهرستان ها هم می توانند اعتراض خود را شخصا به فرمانداری ها و یا اینکه به هیئت نظارت بر انتخابات استان کردستان در سنندج اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار