رئیس میراث فرهنگی بانه خبر داد
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه گفت: با تصمیم شورای عالی گردشگری این شهرستان مجوز خانه های استیجاری بانه لغو شد.
کد خبر: ۴۱۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 21 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، سردار خندانی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به سابقه خانه‌های استیجاری و قانون گریزی که بعضی از افراد سود جو در این زمینه و طبق بررسی های انجام شده از طرف شورای عالی گردشگری مجوز خانه‌های استیجاری بانه لغو شد.

وی گفت: مالکان بعضی از منازل استیجاری طبق برنامه و نرخ تعیین شده عمل نکردند و دید کوتاه‌مدت به این موضوع داشتند و در بعضی مواقع از شرایط پیش آمده سوء استفاده و قانون‌شکنی می‌کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه تصریح کرد: وجود خانه های استیجاری سبب شده بود که اجاره مسکن در بانه به صورت افسار گسیخته روز به روز افزایش یابد که این امر تبعات منفی برای شهروندان در پیش داشته است.

وی گفت: این تصمیم با حضور شورای امنیت گردشگران بانه و حراست اداره کل میراث فرهنگی استان نهایی شد و از اول اردیبهشت ماه این تصمیم اجرایی می‌شود.

خندانی افزود: در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال جاری مجوز برای خانه استیجاری صادر نشده و مجوز همه خانه‌های استیجاری هم از اول اردیبهشت ماه لغو می‌شود.

وی به کاهش 30 درصدی مسافر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری ورود گردشگران در بانه 30 درصد کاهش داشته که یکی از دلایل حذف خانه‌های استیجاری کاهش محسوس مسافر است که نیازی به وجود خانه استیجاری نداریم و در شرایط بحرانی چند سالن ورزشی و مدرسه در اختیار گردشکران قرار می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه از شهروندان درخواست کرد در زمینه کنترل خانه های غیرمجاز استیجاری همکاری کنند و در صورت که مالک خانه‌های استیجاری از این قانون تبعیت نکنند مراتب را به ما اطلاع دهند و طبق قانون به آنها رفتار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار