جمعی از دستفروشان سنندجی امروز به دلیل کاهش ساعت کاری خود در مقابل شهرداری مرکزی این شهر تجمع کردند.
کد خبر: ۴۱۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 20 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، جمعی از دستفروشان شهر سنندج که تعدادشان به بیش از ۳۰۰ نفر می‌رسید و هر روز در حاشیه پیاده رو‌های خیابان‌های اصلی شهر سنندج بساط و وسایل خود را برای فروش پهن می‌کنند در تجمعی اعتراضی که امروز پنچ شنبه 31 فروردین ماه در مقابل ساختمان مرکزی شهرداری سنندج انجام شد خواستار تجدید نظر شهرداری در مورد ساعت کاری خود شدند.

آنها در این تجمع خواستار تغییر ساعت کاری و تجدید نظر شهرداری بودند چون به تازگی شهرداری سنندج ساعات کار آنها را کاهش و تغییر داده است که به گفته دست فروشان به دلیل نبود مشتری در این ساعت‌ها امکان فروش محصولات‌شان وجود ندارد و تدبیر شهرداری را سبب کاهش آن مقدار درآمد ناچیز هم می‌دانند.

یکی از کارکنان مستقل در شهرداری سنندج اظهار داشت که دستفروشان به دلیل ساعت کاری که برای آنها مشخص شده است تجمع کرده و خواستار تغییر و اضافه کردن آن شدند.

وی افزود: دستفروش‌ها از ساعت 12 ظهر تا ساعت 13:30 و از ساعت 20 به بعد می‌توانند با رعایت حق تقدم عابرین بساط خود را پهن کنند اما آنها خواستار افزایش و تجدید نظر در این مورد هستند که چون طرح ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته امکان تحقق این مهم میسر نیست.

قرار است طرح ساماندهی دستفروشان تحت عنوان «بازار روز شهرداری» در مکان‌هایی که مشخص شده اجرایی شود و دستفروشان به آنجا منتقل شوند.

گفتنی است چند روز پیش هم مغازه داران سنندجی در اعتراض به بساط دستفروشان جلو پاساژها تجمع کرده بودند و خواستار برخورد و ساماندهی آنها توسط شهرداری شده بودند و بازاریان سنندجی در خیابان فردوسی در اعتراض به ضعف مدیریت و عدم نظارت و کنترل بر ساماندهی دست‌فروشان مغازه‌های خود تعطیل و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان و دستگاه‌های مرتبط به صنف دستفروشان شده بودند.

دستفروشی در سنندج و بیشتر شهرستان‌های کردستان به دلیل بیکاری و نبود اشتغال در حال افزایش است و هم برای شهروندان و هم برای خود دستفروشان به مشکل بزرگی تبدیل شده است.

کردپرس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار