مديرکل شرکت غله و خدمات بازرگاني کردستان گفت: 13 سیلو در بخش خصوصی و سه سیلوی نگهداری گندم دولتی در استان کردستان وجود دارد.
کد خبر: ۴۱۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 20 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، جمال صالحی در مراسم تجلیل از نانواهای برتر در زمینه خرید غیرحضوری آرد در کردستان اظهار کرد: بانک سپه در زمینه خرید تضمینی گندم طی سال گذشته نهایت همکاری را با شرکت غله استان داشته است.

وی تصریح کرد: این انتظار را از بانک داریم در زمان پرداخت تسهیلات تنها نانوایی‌ها را نبینند و در کنار حمایت از بازسازی نانوایی‌ها تسهیلاتی را برای کارخانه‌های آرد و مراکز نگهداری گندم اختصاص دهند.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان از فعالیت 10 کارخانه تولید آرد در کردستان خبر داد و تصریح کرد: این کارخانه‌ها بستر اشتغال برای 25 را فراهم کرده است.

وی گفت: میزان تولید این کارخانه‌ها به صورت ماهیانه برابر 15 هزار تن است و سالانه در مجموع 180 هزار تن گندم در استان مصرف می‌شود.

صالحی با بیان اینکه کل آرد تولید شده این کارخانه‌ها در خود استان مصرف می‌شود، افزود: 13 سیلو در بخش خصوصی و سه سیلوی نگهداری گندم دولتی در استان کردستان وجود دارد.

وی ظرفیت سیلوهای استان را 400 هزار تن عنوان کرد و گفت: در زمینه خرید تضمینی گندم با خرید 856 هزار تن گندم رتبه چهارم را در کل کشور کسب کرده‌ایم.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار