یک کارشناس نرم‌افزار مهم‌ترین علت اتمام حجم بسته‌های اینترنتی کاربران را دانلود خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی در تلگرام و آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های گوشی دانست و راه جلوگیری از این موضوع را غیرفعال کردن این قابلیت‌ها در تنظیمات اعلام کرد.
کد خبر: ۴۰۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 18 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، غفاری با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نبود حجم خوری اینترنت در عین شکایت کاربران در این خصوص اظهار کرد: اینکه مردم تصور می‌کنند حجم اینترنت‌شان زودتر از گذشته تمام می‌شود، بخشی به این دلیل است که سرعت اینترنت نسبت به قبل بسیار زیاد شده است و افزایش سرعت باعث می‌شود دانلود فایل‌ها زودتر انجام شود و بدین ترتیب حجم اینترنت نیز زودتر تمام می‌شود.

وی گفت: مشکل عمده دیگر این است که در تلگرام تنظیماتی مبنی بر لود شدن خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود حتی اگر فایل‌هایی در تلگرام وجود داشته باشد که کاربران نخواهند آنها را باز کنند، این فایل‌ها به‌صورت خودکار دانلود شده و از حجم اینترنت استفاده کنند.

این کارشناس نرم‌افزار تلفن همراه همچنین آپدیت خودکار برنامه‌های تلفن همراه را یکی دیگر از دلایل مصرف اینترنت دانست و تصریح کرد: تنظیمات برخی از گوشی‌ها به این صورت است که برنامه‌های نرم‌افزاری را به صورت خودکار به روزرسانی می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود آپدیت برنامه‌ها با استفاده از مصرف حجم دیتای موبایل انجام شود.

وی درباره تصور مردم مبنی بر اتمام زودهنگام حجم بسته اینترنتی گفت: این کار در اپراتورها توسط ماشین انجام می‌شود و برای ماشین هم مشخص شده که چه میزان حجم به کاربران اختصاص دهد. بنابراین این‌طور نیست که ماشین دستکاری شده و برای برخی از کاربران حجم اینترنت را زودتر از موعد تمام کند.

غفاری با ذکر توصیه‌هایی برای جلوگیری از اتمام حجم اینترنت، افزود: مردم باید اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های گوشی را از مبادی رسمی دانلود کنند زیرا زمانی که اقدام به دانلود این برنامه‌ها از سایت‌های غیرمعتبر می‌کنند، عواقبی مانند آلوده شدن به ویروس که اتمام حجم اینترنت را در پی دارد خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که کاربران ایرانی در حال حاضر استفاده بسیار زیادی از اپلیکیشن‌ تلگرام دارند، باید در بخش تنظیمات این برنامه، دانلود خودکار فایل‌های تصویری و ویدئویی را غیرفعال کنند، زیرا این موضوع تاثیر بسیار زیادی در مصرف حجم اینترنت آنها دارد.

این کارشناس نرم‌افزار تلفن همراه درباره به‌روزرسانی برنامه‌ها هم گفت: کاربران می‌توانند در بخش تنظیمات گوشی‌های هوشمند خود، آپدیت خودکار اپلیکیشن‌های مختلف را غیرفعال کنند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار