معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان شفاف بودن منابع مالی در انتخابات را خواستار شد و گفت: بهتر است هیئت‌های نظارت این موضوع را مد نظر قرار دهند چرا که این امر به سلامت و افزایش مشارکت کمک می‌کند.
کد خبر: ۴۰۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 12 April 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در مجمع عمومی فوق‌العاده شورای هماهنگی روابط عمومی های استان کردستان با بیان اینکه متاسفانه روابط عمومی ادارات به رسالت واقعی خود عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: شما به عنوان چشم بینای ادارات باید با حضور موثر در فضای اطلاع رسانی و دنیای مجازی خدمات دولت را با رعایت امانتداری برای مردم بازگو کنید.

وی بازتاب خدمات دولت را موجب امیدواری بیشتر مردم به نظام دانست و گفت: هم اکنون چند طیف برای کم کردن حضور مردم در انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تمایل دارند بی تفاوتی مردم را در قبال انتخابات پیش رو رقم بزنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: گروه‌های ضد انقلاب و معاند، چند دولت متخاصم و گروهی از رقبای سیاسی کج اندیش که ناخواسته به این فضا دامن می‌زنند کسانی هستند که تمایل به حضور کمرنگ مردم در انتخابات دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از رقبای سیاسی به نشان دادن شکاف‌های قومی و زبانی و سیاه نمایی در فضای سیاسی روی آورده‌اند گفت: هم اکنون کسانی مدعی و پیگیر به نتیجه رساندن وعده‌های داده شده هستند که خود در آغاز اعتقادی به آن وعده‌ها نداشتند.

آشناگر با بیان اینکه منکر وجود برخی نواقص در استان نیستیم افزود: با وجود همه مشکلات کارهای بسیار ارزشمندی در کردستان به نتیجه رسیده که نمونه آنها افتتاح چندین پروژه و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه دیگر در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری به استان بود.

وی خاطر نشان کرد: کسی مدعی تحقق کامل و صددرصدی وعده‌ها نیست اما لازم است هر جا کاری انجام شده این اقدامات به مردم اطلاع رسانی شود چرا که اگر با مردم صادقانه سخن گفته شود مردم خواهند پذیرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ملاک عمل دولت در انتخابات را افزایش مشارکت مردم ذکر کرد و گفت: حماسه در انتخابات زمانی خلق می‌شود که مردم امیدوار و بذر امید کاشته شده در دل آنان شکوفا شود.

وی به برگزاری دو انتخابات در ۲۹ اردیبهشت ماه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: مردم کردستان همواره مشارکت بالایی در انتخابات داشته‌اند و نسبت به متوسط کشوری حضور قابل قبولی دارند.

آشناگر با اشاره به اینکه هشت هزار و ٨۷۵ نفر در استان کردستان داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند گفت: این میزان ثبت نام نوید بخش مشارکت خوب مردم در پای صندوق های رای است و برآوردها نشان از مشارکت بیشتر مردم نسبت به دوره‌های قبل است.

وی حضور بیشتر زنان در ثبت نام برای شوراها را از دیگر ویژگی های این دوره برشمرد و اظهار کرد: توقع ما برای حضور بانوان در شوراهای شهر و روستاها بیشتر بود اما باز هم رشد خوبی به نسبت قبل داشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه باید مردم برای انتخاب اصلح و شخصیت های کارآمد در شوراها از کاندیداها برنامه بخواهند گفت: کاندیداها باید برنامه مدون در راستای رفع مشکلات به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه با همراهی و تلاش شورای تامین و نیروهای نظامی و انتظامی امنیت کامل برای برگزاری انتخابات در استان فراهم است افزود: همه باید مراقب باشند که از امکانات دولتی به نفع هیچ کاندیدایی استفاده نشود.

وی شفاف بودن منابع مالی در انتخابات را خواستار شد و تصریح کرد: بهتر است هیئت‌های نظارت این موضوع را مد نظر قرار دهند چرا که این امر به سلامت و افزایش مشارکت کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار