مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با توجه به گرم شدن هوای استان و تغییر جهت وزش باد، بار دیگر ریزگردهای عربی وارد کردستان شده و پیش بینی می‌شود که این روند طی روزهای آینده نیز با شدت بیشتری ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۴۰۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 08 April 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به وضعیت و شرایط بازگشت ریزگردها به کردستان، اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوای استان و تغییر جهت وزش باد، بار دیگر ریزگردهای عربی وارد کردستان شده و پیش بینی می‌شود که این روند طی روزهای آینده نیز با شدت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی گفت: کانون‌های تولید ریزگرد در کشور عراق همچنان فعال هستند و با توجه به گرم شدن هوای استان‌های غربی، از این پس بخش زیادی از ریزگردهای تولید شده وارد استان‌های غربی کشور بویژه کردستان می‌شود و به همین دلیل باید پیش بینی‌های لازم در این بخش صورت گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با اشاره به وزش باد در استان طی دیروز و امروز، تصریح کرد: به دلیل وزش باد ریزگردها خیلی سریع آسمان استان کردستان را ترک می‌کنند ولی پیش بینی می‌شود که طی روزهای آینده باز هم استان تحت تاثیر ورود ریزگردهای عربی باشد.

وی گفت: منشاء اصلی ورود ریزگردهای عربی به استان کردستان و بخش زیادی از قسمت‌های غربی و جنوبی کشور، عراق است و تنها کمتر از ۱۰ درصد از ریزگردها آن هم در استان‌های جنوبی از جمله خوزستان منشاء داخلی دارد.

حیدری با بیان اینکه هم اکنون کانون‌های تولید ریزگرد در کشور عراق به شدت فعال هستند، افزود: با توجه به روند افزایشی دما طی روزهای آینده و تغییر جهت باد پیش بینی می‌شود که ما روزهای سختی را در ادامه داشته باشیم و متاسفانه وضعیت آلودگی‌های هوای کردستان به مراتب بدتر از امروز نیز خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار