با دستور رئیس جمهور صورت گرفت
با حضور رییس‌ جمهور در استان کردستان و به صورت ویدئو کنفرانس، حدود 23 طرح و پروژه اقتصادی و زیربنایی در سطح استان با قابلیت ایجاد اشتغال برای 6 هزار و 481 نفر افتتاح شد.
کد خبر: ۳۹۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹ 25 March 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز در ادامه برنامه سفر به استان کردستان در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی که در محل مجتمع پتروشیمی کردستان برگزار شد، دستور افتتاح خط انتقال آبرسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس، طرح شبکه آبیاری و زهکشای پایاب سد زیویه، طرح فاضلاب شهر سریش‌آباد، 4 طرح پست برق 63.20 کیلو ولت در شهرستان‌های استان، فاز اول شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد زیویه، 7 طرح مخابراتی در قالب 833 پروژه ایجادی و توسعه‌ای، اتصال 339 روستا به اینترنت پرسرعت، فاز یک توسعه تلفن ثابت در 57 روستای استان، طرح شرکت تولیدی کیمیا کاشت اطباء، طرح کنستانتره سنگ آهن شرکت صبا نور، طرح کنستانتره آهن شرکت کیمیا معادن سپاهان، 114 ایستگاه دیجیتال روستایی و دو استودیو مجهز به ویدئو وال، بخشی از قطعه 5 بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب، 30 کیلومتر از راه‌های روستایی، 1172 واحد مسکن مهر و تونل انقلاب سنندج را صادر کرد.

همچنین با حضور رئیس‌ جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس، سد قوچم و سد مخزنی چراغ ویس آبگیری شد و همزمان عملیات اجرایی لوله‌گذاری سامانه ژاوه به سورال و طرح احداث باند دوم گردنه صلوات‌آباد و احداث راه اصلی کامیاران – مریوان و باند دوم محور بیجار – زنجان، آغاز گردید.

رئیس جمهور در جریان افتتاح این طرح ها، با اشاره به پروژه‌های مربوط به وزارت نیرو، اظهار کرد: سال گذشته حدود 900 میلیارد تومان در استان کردستان هزینه شده و در سال جاری نیز اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: نکته مهمی که در استان کردستان وجود دارد اینکه هیچ مشکلی در تأمین آب برای اجرای پروژه‌های مختلف در زمینه صنعتی و کشاورزی وجود ندارد و این امتیاز مهمی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن به منظور اشتغال و کارآفرینی در سطح استان استفاده کنند.

رئیس‌ جمهور امنیت استان کردستان را بستر مهمی برای ورود سرمایه‌گذاران دانست و تصریح کرد: امنیت، وحدت و همدلی مثال‌زدنی که امروز در کردستان وجود دارد در کنار ظرفیت‌های طبیعی به لحاظ آب و برق، بستر مهمی برای فعالیت سرمایه‌گذاران و پیشرفت و توسعه شتابان استان کردستان می‌باشد.

وی در خصوص پروژه‌های مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در گذشته اینترنت به عنوان کالای لوکس تلقی می‌شد و برخی وجود آن را ضروری نمی‌دانند، اما امروز با همت دولت، شاهد ورود اینترنت نسل 3 و 4 و پهنای باند حتی به روستاهای کشور هستیم.

روحانی افزود: در دنیای امروز اطلاعات، دانش، علم، اقتصاد، رفاه و حتی اشتغال مردم به اینترنت وابسته است و بخشی از اشتغال جوانان می‌تواند از طریق فناوری اطلاعات تأمین شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار شغل در حوزه آی‌سی‌تی در کشور به وجود آمد و امسال پیش بینی می‌شود 130 هزار شغل در این حوزه برای جوانان ایجاد شود.

رئیس‌ جمهور با تأکید بر اینکه در دنیای امروز باید از همه فناوری‌های جدید به منظور توسعه و آبادانی کشور استفاده شود، گفت: دولت اهمیت زیادی برای اشتغال قائل است و یکی از زیرساخت‌های ایجاد اشتغال، حوزه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است؛ لذا بر این باور هستیم که باید از همه مزایای فناوری‌های جدید استفاده شود.

وی در جریان افتتاح پروژه‌های مربوط به بخش کشاورزی در استان افزود: اینکه در استان کردستان از سال 92 تاکنون میزان تولید محصولات کشاورزی و دامی 46 درصد رشد داشته، نشان‌دهنده مسیر پیشرفت کشور در بخش کشاورزی است.

روحانی توجه به بخش کشاورزی را به منظور خودکفایی در بخش مواد غذایی و اشتغال جوانان حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: دولت اهتمام ویژه‌ای به فعال کردن ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی دارد.

وی همچنین توجه ویژه دولت به بهره‌وری در مصرف آب را مورد تأکید قرار داد و گفت: معتقدیم که نباید سطح زمین‌های کشاورزی را بیش از حد توسعه داد، بلکه باید میزان برداشت محصول از همین مقدار اراضی کشاورزی را با اصلاح بذر و بهره‌وری درست از منابع آبی، افزایش داد.

رئیس‌ جمهور افزود: لازم است با استفاده از فناوری‌های نوین، بهره‌وری آب را افزایش داد و در این دولت تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی همچنین در جریان افتتاح ایستگاه‌های دیجیتال مربوط به سازمان صدا و سیما، گفت: صدا و سیما رسالت اتصال متقابل مردم به نظام و نظام به مردم را برعهده دارد و امیدواریم در راه اهداف بلند الهی و ملی موفق باشد.

روحانی اظهار امیدواری کرد دستور مقام معظم رهبری در خصوص فعال‌تر شدن بخش معادن در سال جاری به خوبی اجرایی شود و خط راه‌آهن نیز هر چه سریع‌تر به سنندج برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار