فقط استاندار «عصبانی» کردستان راست می‌گوید!
کد خبر: ۳۹۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 12 March 2017

عبدالمحمد زاهدی همان استانداری است که تنها چند ماه پس از حضورش در کردستان با آرامشی خاص، علیه عدالت اداری دست به کودتا زد و کسی هم در مقابل اقدام فراقانونی‌اش دم برنیاورد! این استاندار به ظاهر آرام، باید هم حالا از یک اظهارنظر برآشفته شود.

به گزارش تابناک کردستان، «عبدالمحمد زاهدی» آذرماه 92 یعنی حدود یک دهه پس از بازنشستگی سکان‌دار امور اجرایی استانی شد که خارج کردن وضعیتش از شرایط نامطلوب، به یک مدیر پرتلاش و صد البته باانرژی نیاز داشت.

توان جسمانی «زاهدی» در اندازه‌ای نبود که پاسخگوی به دوش کشیدن بار مسئولیت استانداری استانی توسعه نیافته مانند کردستان باشد و بیراه نیست اگر کسی بگوید، وی با پذیرش این مسئولیت مرتکب «گناه» شد؛ اما جناب استاندار انگار برای جبران، «عذر بدتر از گناه» آورد؛ استخدام غیرقانونی یک «جوان بیکار» برای به دوش کشیدن قسمتی از بار این مسئولیت در جایگاه مشاور و سرپرست حوزه استاندار!

قبای این جایگاه خیلی گشادتر از اندام این مستشار مؤتمن استاندار بود، چون پخته نبود و راه پختگی را نپیموده بود، خامی توصیه‌هایش به استاندار و عمل «زاهدی» به توصیه‌های او، ساختار نظام اجرایی استان را مستأصل و ناکارآمد کرد و سرانجام آن شد که «هر چه او می‌دوخت آن تفتیق بود».

«عبدالمحمد زاهدی» در کردستان با آرامش و طمأنینه‌ای باورنکردنی دست به کودتا علیه عدالت اداری زد و کسی هم در مقابل اقدام فراقانونی‌اش دم برنیاورد! مگر کودتا فقط قشون‌کشی نظامیان با تانک و اسلحه به خیابان برای سرنگونی حکومت‌های قانونی است؟ خیر؛ استخدام یک «جوان بیکار اراکی» در برابر چشم این همه جوان تحصیلکرده و بیکار کردستان هم، عین کودتاست، منتهی کودتا علیه عدالت اداری! در کودتایی که در ادبیات معمول می‌شناسیم عده‌ای بر علیه یک حکومت ـ هرچند به ظاهر ـ قانونی اقدام می‌کنند و اینجا هم یک صاحب‌منصب علیه یک رویه قانونی اقدام کرده است.

نه «زاهدی» و نه حتی خوشبین‌ترین هواداران دولت در کردستان هم گمان نمی‌کردند کسی بویژه نمایندگان مردم در مجلس نهم، در برابر به ملعبه گرفتن قانون توسط نماینده عالی دولت در استان، روزه سکوت بگیرند ولی این اتفاق افتاد و نمایندگان مجلس دهم هم راه اسلاف‌شان را ادامه دادند و تاکنون تحقیقاً هیچ موضع‌گیری علنی در برابر آن عمل استاندار نشان نداده‌اند و یکی از تبعات این بی‌تفاوتی سؤال برانگیز، توقع فعال مایشاء بودن را در مدیریت اجرایی کردستان پدید آورده است؛ بخوانید.

خبر آمده در جلسه شورای اشتغال استان کردستان درباره «دروغ‌گویی» و مطرح کردن شائبه «سفر تبلیغاتی» رفتن دولتمردان یازدهم سخن به میان آمده است و استاندار کردستان از اظهار نظر خلاف طبعش در ارتباط با عملکرد دولت، عصبانی شده ولی از آنجا که «زاهدی» در سیاسی‌کاری هم سررشته دارد، با فرافکنی، پای شأن مردم کردستان را وسط کشیده است، همان شأنی که او با سپردن مقدرات این استان حساس به دست آن جوان کم‌بضاعت، مدت‌ها پیش پایمال کرد!

«زاهدی» عامدانه پای فرهنگی بودن مردم کردستان را پیش کشیده تا به زعم خود اظهار نظر کنندگان در جلسه مذکور را به چالش بکشد؛ اما کاش استاندار کردستان می‌دانست این مردم زیرک‌تر از آن هستند که تحت تأثیر چنین سخنانی قرار گیرند؛ کاش «زاهدی» متوجه بود این مردم فرهنگی خوب می‌دانند که وی و همکارانش به جای انجام کارهای توسعه‌ای در همین حوزه فرهنگ ـ که وی آن را دستمایه حمله به منتقدانش می‌کند ـ به اقداماتی فانتزی چون «تأسیس موزه عروسک‌ها» در استان، بسنده کرده است.

بگذریم؛ بنا نبود در این وجیزه عملکرد مختصر استاندار کردستان در این چند سال نقد شود بلکه هدف موشکافی میزان خویشتن‌داری و شیوه برخورد عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان در برابر یک اظهار نظر مخالف بود.

اما در باب عصبانیت اخیر استاندار کردستان فی‌الجمله باید به جناب زاهدی یادآوری کرد در جمله‌ای منسوب به «برتراند راسل»، می‌خوانیم: «اگر عقیده مخالف، شما را عصبانی می‌کند، نشانه آن است که ناخودآگاه می‌دانید دلیل مناسبی برای دفاع از افکارتان ندارید».

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
آنچه از خود استخدام انجام گرفته بدتر بود تبعات آن بود و بدترین آنها شکسته شدن حرمت قانون در برابر چشم مدیران بود
وقتی عالی ترین مدیر اجرایی با قانون چنین می کند دیگر چه انتظاری از مدیران استان است
سکوت نمایندگان در برابر آن استخدام مایه تاسف بود
نمایندگان کنونی هم اراده ای برای نظارت ندارند که اگر داستند یک بار از وزیر کشور درباره استخدام های غیرقانونی در کردستان از وی سوال می کردند
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
حوزه مدیریت منابع انسانی ومدیر کل اداری مالی و گردانندگان تحول اداری باید از کیان وحیثیت اداری استان دفاع کنند که درکمال تاسف باید پذیرفت از مرده هیچ ناید ذلالت این مجموعه در برابر ان اراکی اسیب پذیر در برابر قانون در تاریخ این استان برای همیشه ماندگار خواهد شد این مجموعه ابروی اصلاح طلبی را در استان در پای ماندگاری ذلیلانه خود حراج کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
مشكل اصلى كردستان چيز ديگر است مشكل كسانى بودند كه به اسم اصلاح طلبى وتلاش براى ابادانى استان دنبال منافع خود وگرفتن پست هاى اقتصادى بودند اگر غير از اقايان كسى يك شبه و بدون هيچگونه رابط استخدامى مديركل ميشد ويا كسى كه هيچگونه تخصص اقتصادى ندارد بر تخصصى ترين سازمان برنامه ريزى استان تكيه می زد اقايان چه ها كه نمى كردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
استاندار یک مدیر است و هیچ مدیری از خطا بری نیست
شما و سایر رسانه ها به جای انتقاد پی در پی از دولت بهتر است واقعیت نمایندگان استان را برای مردم روشن سازید
یعنی تمام مردم این استان می دانند جوانکی با شکستن حرمت قانون عهده دار امورشان شده ولی شش نماینده کردستان بی خبرند؟
باور کنید از اقدام استاندار قابل تامل تر سکوت نمایندگان مردم است
بهتر است شما به روشنی به نمایندگان منتقل کنید در آزمون نظارت بر عملکرد استاندار رد شده اند و هنگامی که زمان انتخابات بعدی فرا رسید و دوباره دست به شعارگویی زدند همه این مماشات ها را به یادشان خواهیم آورد
سیلی این مردم به هنگام و دردناک است
مصحح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
موضوع جالبی نبود برای یادداشت نوشتن.
پیشنهاد میکنم موضوعات بهتری را برای یادداشت انتخاب کنید.
چون اینگونه نوشتن ها صرفا تخریب شخصیت حقیقی افراد است و جنبه دشمنی دارد
بهتر است که رسالت بی طرفی رسانه مورد هجمه قرار نگیرد.
با تشکر از شما و قلم بسیار خوبتان که میتواند بهتر از اینها مورد استفاده قرار گیرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
با سلام ، برادران گرامى راى مردم کردستان به جناب روحانى ،نشانه رضایت از عملکرد آقاى زاهدى و تیم شان است، اصلاح طلبان بومى هم اهداف تشکیلاتی را بر منافع مردم ترجیح دادند و بدبختى هاى کردستان برایشان مهم نیست .نتیجه اینکه آقاى زاهدى و آن دو نفر،هر کارى دلشان مى خواهد بکنندکه کسى در استان نفس کش نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار