مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان خبر داد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان تعداد شهرهای برخوردار از اینترنت نسل سوم استان را ۱۸ شهر برشمرد و گفت: این تعداد به زودی به ۲۰ شهر می‌رسد و ۹ شهر دیگر برای برخورداری از این امکان، باقی می‌ماند، ۱۱ شهر هم به اینترنت نسل چهارم متصل هستند.
کد خبر: ۳۹۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 09 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، فردین سعیدی در نشست تخصصی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دانشگاهیان، شرکت‌ها، فعالین و مدیران ارشد حوزه فناوری کردستان، اظهار کرد: کردستان در رده رتبه‌های تک‌رقمی حوزه فناوری قرار دارد.

وی نفوذ اپراتورهای فعال سیار را ۴۸۸ هزار و ۱۴۱ خط اعلام کرد و گفت: از این تعداد، ۹۱.۶ را کاربران همراه اول، ۷۲.۹ درصد مشترکین ایرانسل و ۵۵.۲۳ درصد مشترکین رایتل تشکیل می‌دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان تصریح کرد: در زمینه خطوط دائمی هم ۶۸.۵۸ درصد از آن همراه اول، ۲۹.۵۱ درصد ایرانسل و ۱.۲۸ درصد را رایتل، شامل می‌شود.

وی تعداد خطوط اینترنت پرسرعت استان را ۱۴۵ هزار خط با ۴۹۴ هزار کاربر اعلام کرد و گفت: از ۴۰۰ هزار خانوار استان، ۲۲۲ هزار خانوار به اینترنت متصل هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ کاربران اینترنتی در استان ۳۵.۲ درصد است افزود: در حال حاضر 142 هزار و 506 خط دائم در استان کردستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پهنای باند استان تا یک ماه آینده ۱۰۰ گیگ می‌شود خاطرنشان کرد: هم اکنون هزار و ۳۱۸ سایت BTS در کردستان فعال است که در 3 سال اخیر ۳.۷ درصد افزایش داشته، اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان گفت: در همین مدت تعداد کاربران اینترنت از ۲۴۷ هزار نفر به ۴۹۴ هزار نفر رسیده و دو برابر شده است.

وی تعداد شهرهای برخوردار از اینترنت نسل سوم استان را ۱۸ شهر برشمرد و افزود: این تعداد به زودی به ۲۰ شهر می‌رسد و ۹ شهر دیگر برای برخورداری از این امکان، باقی می‌ماند، ۱۱ شهر هم به اینترنت نسل چهارم متصل هستند.

سعیدی به توسعه شبکه فیبرنوری هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۶۶۳ کیلومتر برای توسعه در نظر گرفته شده که ۱۳۰ کیلومتر آن اجرایی شده و مابقی تا پایان سال ۹۶ به اتمام می‌رسد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار