مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی عمده ترین کالاهای صادراتی استان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵ 06 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، بختیار رحمانی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به عملکرد گمرک استان در سال جاری اظهار کرد: امسال 603 هزار تن کالا به ارزش 318 میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان ترانزیت خارجی از مرز باشماق 353 هزار تن به ارزش 279 میلیون دلار بوده گفت: صادرات از سایر گمرکات خروجی از مرزهای استان 493 هزار تن به ارزش 414 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کردستان تصریح کرد: میزان صادرات از گمرک سنندج در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 35 درصد و از نظر ارزش دلاری 3 درصد رشد داشته است.

وی گفت: کالاهای صادراتی از گمرکات استان کردستان عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان، امارات متحده عربی صادر می شود و مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی عمده ترین کالاهای صادراتی استان محسوب می‌شود.

رحمانی‌پور افزود: عمده‌ترین کشورهای هدف کالاهای وارداتی به گمرکات استان کردستان را عراق، پاکستان ،ترکیه، هند و ایتالیا عنوان کرد و افزود:مهمترین کالاهای وارداتی به استان را مواد اولیه، برنج، ضایعات باطری و ضایعات کاغذ باطله تشکیل می‌دهد.

وی تعداد مسافران ورودی استان را 234 هزار و 818 نفر و مسافر خروجی را 241 هزار و 704 نفر عنوان کرد.

مدیرکل گمرکات استان کردستان تعداد بسته هدیه و سوغات ورودی و خروجی از گمرک امانات پستی استان کردستان در 11 ماه سال جاری را 2 هزار و 983 بسته ذکر کرد و گفت: بسته های ورودی بیشتر شامل پوشاک، البسته و دارو و مهمترین اقلام خروجی مواد غذایی شامل تنقلات، خشکبار و سبزی خشک بوده است.

وی افزود: میزان واردات گمرکات استان به وزن 29 هزار تن و ارزش 31 میلیون دلار بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار