معاون استاندار کردستان مطرح کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از پایه‌های توسعه فرهنگی کشور به شمار می‌رود.
کد خبر: ۳۸۸۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 04 March 2017

به گزارش تابناک کردستان، علیرضا آشناگر در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سنندج اظهار کرد: شبکه های اجتماعی از ضریب نفوذ بالایی برخوردار هستند و بنیاد شهید و سایر دستگاه‌های متولی باید برای ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از پایه های توسعه فرهنگی کشور به شمار می رود گفت: در این راستا باید با تمام توان تلاش کرد و ما نیز آمادگی حمایت از طرح های بنیاد شهید در این راستا را داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان همچنین خواستار بهره گیری از ظرفیت هفته نامه‌ها و نشریات برای ترویج این فرهنگ در جامعه شد.

وی گفت: بیشترین اقداماتی که تاکنون برای تجلیل از شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده اقدامات بصری بوده و ما باید تلاش کنیم آرمان ها و خط فکری شهدا را فرهنگ غالب بر جامعه کنیم.

آشناگر افزود: ما اگر بتوانیم بی ادعایی و پاکی و تلاش و مجاهدت های شهدا که برای پیشرفت جامعه داشتند را به فرهنگ حاکم بر جامعه تبدیل کنیم می توانیم ادعا داشته باشیم که در این راستا کار بزرگی انجام داده ایم.

وی اظهار کرد: هر چند در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه فعالیت ها و اقداماتی انجام شده اما باید بیش از گذشته در این راستا فعالیت شود و ساخت و تولید فیلم های فاخر و ماندگار در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: هنرمندان باید برجستگی های فکری و آرمان های والای شهدا را در جامعه ثبت و ضبط کرده و آن را از طریق زبان هنر به نسل های آینده منتقل کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم در این راستا هنرمندان را ساماندهی کرده و با مفاهیم و خط فکری شهدا آشنا کنیم خود می تواند بزرگترین کار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد.

آشناگر اظهار کرد: در هر جامعه ای بهترین و بزرگترین خیابان ها را به نام سربازانی که از دست می دهند می گذارند اما ما هنوز نتوانسته ایم چنین کاری را در مناطق خود انجام دهیم و باید تلاش کنیم به این مرحله فکری برسیم.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار