استاندار کردستان خبر داد
استاندار کردستان به بهره‌برداری از 111 پروژه بهداشتی درمانی در کردستان طی مدت خدمت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: با احتساب بیمارستان فوق تخصصی کوثر سنندج و 9 طرح بهداشتی درمانی در شهرستان های استان که امروز به بهره برداری رسید تعداد پروژه های به بهره برداری رسیده استان به 121 پروژه رسید.
کد خبر: ۳۸۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 27 February 2017

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی در جلسه افتتاح همزمان 9 طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان‌های استان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به ظرفیت بالای کردستان در تولید گیاهان دارویی، اظهار کرد: پیگیر ایجاد و تاسیس دانشکده طب سنتی در استان هستیم.

وی گفت: با توجه به همین ظرفیت گیاهان دارویی لازم است پیگیر تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان باشیم.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به بهره‌برداری از 111 پروژه بهداشتی درمانی در کردستان طی مدت خدمت دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: با احتساب بیمارستان فوق تخصصی کوثر سنندج و 9 طرح بهداشتی درمانی در شهرستان های استان که امروز به بهره برداری رسید تعداد پروژه های به بهره برداری رسیده استان به 121 پروژه رسید.

وی هزینه ساخت این 10 پروژه را در مجموع 500 میلیارد تومان و اجرای این پروژه ها را که جزو مصوبات سفر رهبری بود کاری ارزشمند عنوان کرد.

زاهدی به تشریح بخشی از اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان در کردستان پرداخت و افزود: سال 94 به لحاظ مالی سال سختی برای دولت بود که اگر اینچنین نبود، قطعاً اقدامات بیشتری انجام می‌شد.

وی گفت: جذب و بکارگیری 1500 نفر در بخش‌های مختلف بهداشتی درمانی استان، جذب250 پزشک متخصص و فوق تخصص، تجهیز بیمارستان شهید چمران سقز، تکمیل و تجهیز بیمارستان دهگلان، ایجاد 10 مرکز بهداشت 35 خانه بهداشت و 70 پایگاه جاده‌ای شهری و روستایی، افزودن 131 یونیت دندانپزشکی به تجهیزات استان، بازسازی هتلینگ بیمارستان‌های شهرستان‌های استان، بازسازی بلوک زایمان بیمارستان بعثت سنندج، بازسازی بخش دیالیز بیمارستان بوعلی مریوان، ساخت 38 پایگاه بهداشتی در حاشیه شهرها و شهرهای 20 هزار تا 50 هزار نفر جمعیت بخشی از عملکرد دولت در کردستان در حوزه سلامت است و امیدواریم بتوانیم بیمارستان توحید سنندج را نیز بازسازی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار