در اولین کارگروه حقوق شهروندی استان کردستان
استاندار کردستان خواستار شفافیت عملکرد مسئولان و مدیران ادارات و ارگان‌ها شد و گفت: بیان عملکردها و قوانین به صورت شفاف، اجرای حقوق شهروندی را تسهیل می‌کند.
کد خبر: ۳۷۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 15 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در اولین کارگروه حقوق شهروندی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: نیاز است مدیران دستگاه‌ها و مردم آشنایی کافی با حقوق شهروندی داشته باشند تا اجرای آن به درستی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی، یک موضوع متقابل میان مردم و حاکمیت است و باید میان آنها تعامل وجود داشته باشد گفت: این حقوق اگر به درستی رعایت شود، همه مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: مردم باید بدانند چه حقی نسبت به نظام دارند که اگر این آگاهی وجود داشته باشد، سیستم اداری نیز به اجبار آن حقوق را رعایت می‌کند.

وی با بیان اینکه آموزش این حقوق، نیاز به برنامه‌ریزی در سطوح مختلف دارد گفت: همه گروه‌های مرجع، اعم از روحانیان، فرهنگیان و سازمان‌های مردم نهاد، باید در امر آموزش دولت را یاری دهند.

زاهدی افزود: ضروری است همه سازمان‌ها، تعریف مشترکی از حقوق شهروندی داشته باشند تا اجرای آن سریع‌تر انجام گیرد.

وی با بیان اینکه حقوق شهروندی، باید به عنوان گفتمان ملی مطرح شود خاطر نشان کرد: زمانی که مردم آگاهی کافی از این حقوق داشته باشند، به صورت مرتب می‌توانند آن را مطالبه کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه حقوق شهروندی ماهیتی حقوقی دارد گفت: تا زمانی که این قضیه برای مردم و مدیران، حل و تعریف نشود، هیچ اتفاقی در اجرا نخواهد افتاد.

وی افزود: در کنار آموزش باید حساسیت نیز نسبت به حقوق شهروندی در میان مردم و دولت برانگیخته شود تا به تدریج شاهد اجرای آن در کشور باشیم.

زاهدی خواستار شفافیت عملکرد مسئولان و مدیران ادارات و ارگان‌ها شد و تصریح کرد: بیان عملکردها و قوانین به صورت شفاف، اجرای حقوق شهروندی را تسهیل می‌کند.

وی فراوانی قوانین را در اجرای حقوق شهروندی مشکل‌ساز دانست و گفت: بیشتر این قوانین به دلیل اینکه با خواسته‌های مردم مطابقت ندارد، اجرایی نمی‌شود.

زاهدی افزود: به دلیل اینکه موضوع حقوق شهروندی بیشتر حقوقی است، ضروری است کمیته حقوقی با حضور حقوقدانان و قضات دادگاه‌ها، تشکیل شود.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری، همایشی با عنوان حقوق شهروندی برای ایجاد حساسیت در جامعه برگزار کنیم.

استاندار کردستان گفت: اولین گام در اجرای حقوق شهروندی، آگاهی مردم و کارگزاران نظام و نخستین نیاز هم برای آگاهی، آموزش است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
در ایام بى تدبیرى که ناامیدى را براى مردم کردستان به ارمعان اورده است در این چند ماه تا بدرقه اىن بزرگواران، سرگرمى مان خواندن خطابه هاى شان خواهد بود و ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار