موضوع رفتن حجت‌الاسلام رحیم جعفری از کردستان چه اندازه جدی است؟
موضوع انتصاب حجت‌الاسلام رحیم جعفری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در روزهای اخیر به صورت جدی مطرح شده و احتمال رفتن وی از کردستان بیش از هر زمان دیگری است؛ درباره این جابجایی احتمالی ذکر چند نکته ضروری است.
کد خبر: ۳۷۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 12 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، بحث تغییر مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تقریباً از یک ماه پیش به طور جدی مطرح شد و این در حالی است که از حدود 8 ماه پیش بحث‌هایی هم درباره رفتن مدیرکل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به استان کرمانشاه در رسانه و محافل خبری کرمانشاه مطرح شده است.

حدود دو ماه پیش بود که از کرمانشاه خبر رسید، دانشگاه، نامه‌ پایان مأموریت ابراهیم رحیمی‌زنگنه (مدیرکل مستعفی ارشاد کرمانشاه) را صادر کرده و وی باید به محل اصلی خدمت خود باز گردد اما ظاهراً با اصرار شخص وزیر جدید ارشاد مبنی بر ماندن رحیمی‌زنگنه و تمدید مأموریتش، ماندن وی در اداره کل ارشاد کرمانشاه تداوم می‌یابد.

اما هفته قبل خبری تازه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه به گوش رسید؛ «استعفای رحیمی‌زنگنه»؛ لحن استعفا هم به گونه‌ای نبود که وزارتخانه دیگر تمایلی به ماندن وی نشان دهد و به این ترتیب رحیمی‌زنگنه از مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه کنار رفت.

همانطور که در مطلع کلام اشاره شد از مدت‌ها قبل بحث انتصاب حجت‌الاسلام رحیم جعفری (مدیرکل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان) به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مطرح است و بعید نیست یکی از مدیران ارشد فعلی استان کرمانشاه ـ معاون سیاسی امنیتی استاندار ـ یکی از کسانی باشد که پیگیر موضوع است چرا که زمانی که «یوسف شاه‌حسینی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه بود حجت‌الاسلام جعفری در سمت معاون وی خدمت می‌کرد و سابقه آشنایی این دو مدیر و برخی مسائل دیگر در ارتباط با حوزه فرهنگ کرمانشاه، تحلیلگران را مجاب کرده که حجت‌الاسلام جعفری جدی‌ترین گزینه تصدی مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در مقطع زمانی حاضر است.

ناگفته نماند پیشتر هم بحث انتصاب مدیرکل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به عنوان مدیر دو استان دیگر مطرح شده بود اما بحث‌ها به اندازه رفتن حجت‌الاسلام جعفری به کرمانشاه جدی نشده بود.

الغرض، بحث رفتن حجت‌الاسلام رحیم جعفری از فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بسیار جدی است فارغ از اینکه کارنامه عملکرد وی در این منصب چه باشد یک نکته اساسی را نباید فراموش کرد و آن حواشی است که ممکن است پیرامون این جابه‌جایی احتمالی در کردستان شکل گیرد.

رفتن مدیرکل فعلی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از این استان اگر محقق شود به دلایلی است که در این مقال به صورت مختصر و تاحدودی سربسته به آن اشاره شد بنابراین امیدواریم مثلاً فلان نماینده کردستان در مجلس نخواهد این جابجایی را نتیجه زحمات! خود جا بزند که اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی بیافتد ناچار به روشنگری درباره وظایف بر زمین مانده برخی متولیان امور مردم کردستان خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار