با حضور استاندار کردستان انجام شد
پنجمین تصفیه خانه فاضلاب شهری استان کردستان در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار کردستان و با هزینه 200 میلیارد ریال در بانه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۷۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳ 07 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، پنجمین تصفیه خانه فاضلاب شهری استان کردستان در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار کردستان و با هزینه 200 میلیارد ریال در بانه به بهره برداری رسید.

محمدحسین محمدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در آیین افتتاح این پروژه اظهار کرد: شرکت آب فاضلاب وظیفه خطیر تامین آب شرب بهداشتی شهروندان و جمع آوری فاضلاب را بر عهده دارد.

وی گفت: با وجود کاستی‌هایی که در این زمینه وجود دارد پیشرفت در زمینه فعالیت‌های تصفیه فاضلاب در استان 2 و نیم برابر میانگین کشوری است به طوری که هم اکنون حدود 64 درصد فاضلاب شهری در استان کردستان جمع آوری و تصفیه می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان خاطر نشان کرد: شبکه‌های تصفیه فاضلاب سه شهر کوچک کانی سور، آرمرده و بوئین نیز احداث می‌شود که هم اکنون کارهای مقدماتی این پروژه‌ها اجرا شده است.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب بانه در قالب طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب بانه اجرایی شده و 7 کیلومتر خط انتقال فاضلاب و 130 کیلومتر شبکه داخلی دارد.

محمدی هدف از اجرای این طرح را حفظ محیط زیست و بهره‌وری بهینه از منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: با شروع به کار این پروژه بسیاری از مخاطرات زیست محیطی کاهش می یابد و مشکلات بسیاری در این زمینه حل می‌شود.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار