ادعای واریز پول بنیاد مسکن به حساب 175نفر در شب ‌انتخابات 7 اسفند 94
کد خبر: ۳۷۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 06 February 2017

اواخر آذرماه امسال معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در جلسه‌ای مدعی شد «دولت با مردم مسائل پشت‌پرده ندارد» اما دو روز قبل یکی از فرمانداران منصوب همین دولت در مراسم تودیع خود مسائلی را مطرح کرد که ادعای جناب معاون را با چالش مواجه می‌کند.

به گزارش تابناک کردستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به جهت جایگاه حساس شغلی‌اش همواره یکی از خبرسازترین چهره‌های دولت در کردستان بوده است.

اما این مدیر ارشد دولت یازدهم در استان برخلاف استاندار کردستان در اظهاراتش کمتر جانب احتیاط را نگه می‌دارد و به همین سبب در مواردی برای خود و حتی مجموعه دولت در استان هزینه تراشی کرده است.

آنچه گاهی علیرضا آشناگر به آن دست می‌زند به نظر می‌رسد طرح‌ریزی یک عملیات روانی با دو هدف عمده در انفعال قرار دادن منتقدان و جذب نظر مثبت مردم نسبت به این دولت، با توجه به شرایط خاص کردستان باشد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان 28 آذرماه 95 از قول معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان نقل کرد «دولت تدبیر و امید، با مردم مسائل پشت پرده‌ای ندارد و اگر واقعیت‌ها را آنگونه که هست برای آنان تشریح کرد به خوبی مسائل را خواهند پذیرفت».

اما روز شنبه 16 بهمن‌ماه جاری، فرماندار سابق دیواندره در جلسه تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان مسائلی را مطرح کرده که به نظر می‌رسد برای آن مستنداتی داشته و گفته قبلاً آنها را به معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان ارائه کرده است و از قضا آنچه وی مطرح کرده سخنان آذرماه علیرضا آشناگر را با یک چالش جدی روبرو کرده است.

اگرچه لازم است دولتمردان در کردستان درباره آنچه فرماندار سابق دیواندره مطرح کرده برای مردم شفاف‌سازی کنند اما این کار چه انجام شود و چه نشود در یک وجه موضوع که دولت بر خلاف ادعای جناب معاون، با مردم کردستان مسائل پشت پرده داشته و به هر دلیل از افشای آن خودداری کرده تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

آنچه در زیر می‌آید سخنان مطرح شده توسط فرماندار سابق دیواندره در جلسه مورخ 16 بهمن‌ماه است با این توضیح که به جهت حساسیت سخنان مطرح شده کمترین دخل و تصرف معمول در حوزه خبر هم در آن اعمال نشده است.

«فرماندار سابق دیواندره در بخش پایانی سخنانش به موضوع بودجه اشاره کرد و گفت: وقتی لیست می‌آوردند، حقوق دفتر نماینده از پول بنیاد مسکن پرداخت شده است!

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی یکی سؤال کرده‌ چرا همان موقع نگفتید، افزود: برای اینکه من جنگش را در تیر کردم البته نامه‌اش را نه برای این، نمی‌دانستم این پول آنجا رفته، سال 94 نوشتم خدمت آقای آشناگر، معاون عمرانی، سازمان بازرسی؛ من نمی‌دانم چه شد، مسئولیت خودم را انجام دادم البته از ایشان هم تشکر می‌کنم چند مورد با هم صحبت کردیم، ارجاع داده بود، حالا به کجا رسید؟؛ من در مردادماه متوجه شدم، 175 نفر از پول بنیاد مسکن، حالا این سه شهرستان، شب 7 اسفند رفته به حساب افرادی به عنوان حق مسکن، مثلاً رفته حساب «بهرام فاتحی» که سه طبقه خانه دارد، یک ماشین شاسی بلند دارد؛ 4 و نیم به حساب خودش، 3 و نیم به حساب زنش و 2 و نیم به حساب پسر ناخوانده‌اش!»

از فحوای کلام شائبه برانگیز فرماندار سابق دیواندره چنین برمی‌آید که شب 7 اسفند ـ روز انتخابات مجلس ـ وجوهی به عنوان حق مسکن در سه شهرستان استان به حساب 175 نفر واریز شده که برای نمونه به حساب فردی رفته که سه طبقه خانه و یک ماشین شاسی بلند دارد؛ 4 و نیم به حساب خودش، 3 و نیم به حساب زنش و 2 و نیم به حساب پسر ناخوانده‌اش!»

آنچه دو روز قبل فرماندار سابق دیواندره مطرح کرده ظاهراً بازخوانی مطالبی مربوط به سال 94 بوده و از آنجا که تاکنون خبری مبنی بر تعقیب وی به دلیل نشر اکاذیب منتشر نشده می‌توان بنا را بر صحت آن اظهارات گذاشت.

مسائلی که فرماندار سابق دیواندره مطرح کرده شاید اشاره‌ای ضمنی به برخی تخلفات داشته وگرنه اصولاً طرح آن ضرورت پیدا نمی‌کرد؛ با لحاظ این امر چند مسئله باقی می‌ماند که به اختصار به آنها اشاره خواهیم کرد.

* مردم کردستان با شنیدن این اظهارات نه چندان واضح، مشتاق هستند بدانند از محل بیت‌المال چه مقدار پول خارج از چارچوب قانون به دفتر نماینده پرداخت شده و چه کسانی در انجام این تخلف احتمالی دست داشته‌اند و آیا این افراد تحت تعقیب قرار گرفته‌اند یا خیر؟

* آنچه «بهرام فاتحی» به عنوان پرداخت حقوق دفتر نماینده از پول بنیاد مسکن به آن اشاره کرده دو وجه می‌تواند داشته باشد؛ یکی آنکه به افراد مأمور به خدمت از یک دستگاه اجرایی ـ در اینجا بنیاد مسکن ـ در دفتر یک نماینده حقوق پرداخت شده باشد که این موضوع هیچ منع قانونی ندارد؛ اما وجه دوم موضوع آنجا اهمیت پیدا می‌کند که «فاتحی» از 175 نفر سخن به میان آورده که این عدد با تعداد افراد محدود مأمور به خدمت در دفتر نماینده که تعداد آنها نهایتاً به تعداد انگشتان یک دست است تناسبی ندارد بنابراین می‌توان چنین برداشت کرد که از پول بنیاد مسکن به 175 نفر از نزدیکان یا احیاناً فعالان ستاد انتخاباتی یک نماینده وجه پرداخت شده است و سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود آن است که این نماینده کدام نماینده کردستان است و چرا دولت وی را به مردم معرفی نمی‌کند؟

* و نکته دیگر آنکه، جناب «آشناگر» که مدعی شده بود «دولت با مردم مسائل پشت پرده‌ای ندارد» چرا تاکنون درباره این مسئله پشت پرده با مردم سخنی نگفته مگر نه اینکه «اگر واقعیت‌ها را آنگونه که هست برای آنان تشریح کرد به خوبی مسائل را خواهند پذیرفت» و آیا وی بنا دارد درباره این موضوع برای مردم کردستان شفاف‌سازی کند یا خیر؟

درباره اظهارات فرماندار سابق دیواندره مسائل قابل ذکر دیگری هم که لازم است دولت درباره آنها به مردم توضیح دهد وجود دارد که طرح آن را به زمان مناسب دیگری موکول می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هدى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
گله مندى ما مردم کردستان از آقاى روحانى این است که علیرغم راى 72درصدى ما به ایشان در انتخابات گذشته، اشخاصى را بر ما حاکم کردند که هیچ شناخت و اعتقادى به فرهنگ و آداب و رسوم ماندارند و از عملکردشان چنین بر مى آید که ... با مردم کردستان دارند که در آینده سناریوهاشون بر علیه مردم برملا مى شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار