مدیرکل بنیاد مسکن کردستان خبر داد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: کار تحویل اسناد مالکیت روستایی در 914 روستای کردستان انجام شده و این کار در 21 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان هم در حال انجام است.
کد خبر: ۳۷۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 04 February 2017

به گزارش تابناک کردستان، رضا قادری در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کار تحویل اسناد مالکیت روستایی در 914 روستای کردستان انجام شده و این کار در 21 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان هم در حال انجام است.

وی گفت: 74 هزار و پانصدمین جلد سند مالکیت روستایی و شهری در دهه فجر به متقاضیان تحویل می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان تصریح کرد: کار مطالعه طرح هادی در روستاهای استان به صورت 100 درصد پایان یافته که استان در این زمینه پیشتر از شاخص کشوری است.

وی گفت: شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از طرح هادی 35 درصد است و تا کنون فاز اول در 500 روستای استان به اجرا درآمده است.

قادری با بیان اینکه از این تعداد 300 روستا در حال اجرای فازهای بعدی است، افزود: 70 درصد روستاهای استان مشمول اجرای طرح هادی هستند و در دهه فجر امسال 3 طرح هادی در روستاهای شهرستان‌های سقز، کامیاران و مریوان با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کردستان سال گذشته رتبه سوم کشوری در زمینه کیفیت اجرای طرح هادی را کسب کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان شاخص برخورداری از طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان را 35 درصد اعلام کرد و گفت: این طرح در یک هزار و 703 روستای استان در دست اجراست.

وی افزود: 36 هزارمین واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده در استان در دهه فجر به صاحب آن واگذار می‌شود.

قادری اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند 20 میلیون تومان تسهیلات با سود 4 درصد دریافت و نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

وی گفت: طرح محوطه‌سازی مسکن مهر دیواندره هم در دهه فجر با 22 میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه تا افق 1404 باید 75 درصد از واحدهای مسکونی روستایی نوسازی شوند، افزود: این تعداد 94 هزار واحد مسکونی روستایی را شامل می‌شود به همین منظور سالانه 5 هزار و 500 واحد مسکونی استان مقاوم‌سازی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار