کاهش‌ چشمگیر محبوبیت ‌روحانی‌ 4 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری
در تازه‌ترین نظر‌سنجی دانشگاه مریلند آمریکا از میان ایرانیانی که صورت تصادفی با تلفن مورد سؤال قرار گرفته‌اند تعداد کسانی که در نظر سنجی گفته‌اند به طور کامل از روحانی حمایت می‌کنند شاهد ریزش چشمگیری بوده به طوری که از 61 درصد در نظرسنجی مشابه همین دانشگاه در ماه آگوست 2015 – یک ماه پس از انعقاد برجام- به 28 درصد در نظرسنجی اخیر رسیده است.
کد خبر: ۳۶۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 25 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، دانشگاه مریلند آمریکا به صورت تلفنی از هزار شهروند ایرانی درباره محبوبیت حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در آستانه انتخابات سال آینده ریاست جمهوری نظرسنجی کرده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در این باره از کاهش محبوبیت حسن روحانی 4 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

این نطرسنجی از سوی دانشگاه مریلند آمریکا در ماه دسامبر سال 2016 و به صورت تلفنی از میان هزار شهروند ایرانی انجام شده است.

از میان ایرانیانی که به صورت تصادفی با تلفن مورد سوال قرار گرفته‌اند، 69 درصد گفته‌اند به طور کامل و تا حدودی نظر مثبتی نسبت به روحانی دارند، در حالی که در نظر سنجی 6 ماه پیش (ماه ژوئن 2016) همین دانشگاه 82 درصد از شهروندان ایرانی به طور کامل یا تا حدودی نظر مثبتی نسبت به رئیس دولت یازدهم داشته‌اند.

همچنین تعداد کسانی که در نظر سنجی گفته‌اند به طور کامل از روحانی حمایت می‌کنند شاهد ریزش چشمگیری بوده به طوری که از 61 درصد در نظرسنجی مشابه همین دانشگاه در ماه آگوست 2015 – یک ماه پس از انعقاد برجام- به 28 درصد در نظر سنجی اخیر رسیده است.

در این نظرسنجی 51 درصد گفته‌اند اوضاع اقتصادی کشور در دوره روحانی تغییری نکرده در حالی که در نظرسنجی 6 ماه پیش همین دانشگاه 43 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی چنین نظری داشته‌اند.

همچنین حدود سه چهارم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی جدید گفته‌اند توافق هسته‌ای (برجام) تغییر محسوسی در اوضاع و احوال اقتصادی آنها برجا نگذاشته است.

درصد خطای نتایج این نظر سنجی 3.2 درصد اعلام شده است.

عصر ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار