تابناک مرکزی: رييس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور با بیان اینکه گردشگري بعد از برجام از ١٢درصد به ١١٤ رشد داشته است گفت: ايران در سال ٢٠١٧ كه به عنوان سال گردشگر پايدار نامگذاري شده است مهمترين مقصد گردشگري دنیا قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۳۶۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 21 January 2017

به گزارش تابناك مركزي، زهرا احمدي پور معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور در سفر يك روزه خود به استان مركزي در شوراي اداري استان با اشاره به نقش موثر برجام و سياست هاي خارجي دولت يازدهم در رشد چشمگير و بين المللي ميراث فرهنگي و گردشگري وصنايع دستي اظهار داشت: زماني كه دولت تدبير و اميد سكان مديريت اجرايي كشور را در دست گرفت با مشكلاتي  متعددي از جمله بخشي از ايران هراسي كه بوسيله نمايش دادن بحث  هسته اي به عنوان پديده سياسي- امنيتي توسط رسانه جهان صورت گرفت مواجه بود.

معاون رييس جمهور افزود: ابتكار دولت اين بود با گفتمان و برجام اين تصوير نامناسب و رعب
آور كه درجهان ايجاد شده بود را تغيير دهد و تصوير امنيت ذهني كامل را جايگزين آن كند. در حالي كه تا قبل از سال 92 تنها زمان بندي جنگ مشخص نشده بود.

وی رفع تحريم هاي بيمه اي و نفتي و آمدن اولين هواپيما ايرباس را از دستاورد هاي برجام و از اقدامات اوليه بستر سازي و لازمه سفر گردشگران به ايران عنوان و اظهار كرد: آمدن ايرباس شاهكار تلقي نمي شود و حق طبيعي ملت به حساب مي آيد كه از آن برخوردار باشند اما نشان دهنده امنيت و پيام صلح آميز از طرف ايران است و راه سرمايه گذاران گردشگري را به كشور هموار مي كند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور رشد گردشگري بعد ازبرجام را چشمگير بيان و خاطر نشان كرد: گردشگري بعد از برجام از ١٢درصد به ١١٤ رشد داشته است و هر گردشگر يعني ايجاد حداقل ٣شغل و امنيت يك كشور را بيان ميكند .به همين منظور ايران در سال ٢٠١٧ كه به عنوان سال گردشگر پايدار نامگذاري شده است مهمترين مقصد گردشگري دنیا قرار خواهد گرفت.

وي ادامه داد: دنيا محور توسعه را بر مدار گردشگري تعريف ميكند و بايد از اين موفقيت كه لازمه آن برجام بود در جهت افزايش ظرفيت ها بهره مند شويم.

احمدي پور با توجه به نقش گردشگري در اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي مد نظر مقام معظم رهبري بيان كرد: براي اينكه گردشگري به منابع در آمدي دست پيدا كند و پايدار باشد بايد تلاش كنيم تا از تكان هاي سياسي درجهت قوي سازي زير ساخت هاي گردشگري استفاده كنيم كه ميتواند اقتصاد ايران را با توجه به ظرفيت  هاي فرهنگي و تاريخي و گردشگري و تمدني كه كم نظير است تحت تاثير قرار دهد.

احمدي پور با بيان اينكه اگر مدعي هستيم كه ٢٠ درصد از بزرگان و مفاخر عصر معاصر ايران اهل و ساكن استان مرکزی بودند بايد اقدامات صورت گرفته در جهت نشان دادن اين ظرفیت را مرور کنیم   گفت: ميراث فرهنگي تاريخي و طبيعي بخشي از استان ها پراكنده هستند اما در استان مركزي خوشبختانه شاهد تجمع آن ها هستيم كه بايد از اين ظرفيت در جهت توليد ثروت استفاده كنيم.

احمدي پور افزود: گردشگري كشور ما در مقايسه با گردشگري دنيا از اين جهت كه فقط به يك نوع گردشگري مستقر نيست تقاوت دارد كه اين جز ويژگي هاي ارزشمند به حساب مي آيد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري كشور با اشاره به اينكه در روستاها ارزش گرانقدري تحت عنوان صنايع دستي  داريم، اقدام دولت مبني بر جلوگيري از واردات صنايع دستي به ايران را موثر دانست و بيان كرد: بلافاصله پس از سال ٩٣ با افزايش فروش ٥٠ درصدي مواجه شديم و از نتايج آن به بازگشت مجدد ايران به بازار صنايع دستي در هلند و افتتاح دفتر در پاريس مي توان اشاره كرد.

وي افزود: هيت هاي بزرگي از اروپا درحال رايزني جهت استفاده از صنايع دستي هستند كه به همين منظور براي اولين بار انجمن صادركنندگان صنايع دستي شكل گرفته است.

احمدي پور مشكل اصلي صنايع دستي را در بازاريابي بين المللي بيان و تصريح كرد: لازمه آنكه صنعتگر بتواند بصورت پايدار و ماندگار بماند و از هر فرصتي در جهت ادامه توليد و بهينه سازي با تكنولوژي جديد به منظور رشد در زمينه بازاريابي به بازارهاي جهاني استفاده و با اين شرايط حركت كند ايجاد تصوير مناسب در جهان كه با برجام منتشر شد به حساب مي آيد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي كشور با اشاره به برگزاري ٦رويداد هاي اسيايي - بين المللي درسال ٢٠١٧ در عرصه ميراث فرهنگي بيان كرد: بايد از اين ظرفيت باكمترين هزينه و سرمايه گذاري در جهت اشتغال در زمينه گردشگري و صنايع دستي و كسب درامد بدون انكه نگران فروش وقيمت نفت و تعطيلي كارخانه بدليل جلوگيري از واردات مواد اوليه كارخانه باشيم استفاده نماييم.

وي افزود: لازمه ان عزم ملي و اراده جمعي و هماهنگي بين دستگاه ها است، كه بعد از ان مي توانيم ادعا كنيم در سه عرصه ميراث فرهنگي و گردشگري وصنايع دستي به عنوان سه ظرفيت توليد سرمايه كشور، شغل ايجاد شده است.

معاون رييس جمهور با اشاره به متفاوت بودن نوروز ٩٦ بدليل ثبت جهاني نوروز در يونسكو كه با پيام  اعتدال و صلح شناخته مي شود در حضور ١٢ كشور با محوريت ايران انجام شده است گفت: برنامه ششم و تخصيص یک ونیم ميليار دلار به جهت توسعه مناطق روستايي درنظر گرفته شد و بودجه سال ٩٦در اولويت كارهاي ديگر قرار داده شده است .

وی بیان کرد: هرچند مجلس كمك و حمايت هاي مثمر ثمري انجام داده است كه لازم است دستگاه هاي دولتي هماهنگي ها و كمك هاي لازم را انجام دهند و ارتباط استان ها را به جهت شناخت ملت ايران از ظرفيت هاي كشور فراهم كنند، زيرا نوروز امسال اين ظرفيت را دارد كه به صنعت گردشگري در كنار وضعيت گردشگري بين المللي از آن استفاده خواهيم كرد تبديل شود.

احمدي پور در پايان با توجه به وعده ها و مصوبات كه درسفر هييت دولت به استان در رابطه با بازسازي بازار تاريخي اراك كه توسط سلطاني فر رييس قبلي سازمان داده  شده است گفت: تعهدات مديران تعهدات سازماني به حساب مي آيد و قطعا تمام تلاش خودمان را در جهت تحقق وعده ها و تعهدات گفته شده به كار ميگيريم.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار