معاون جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: 524 هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت دیم گندم و کلزا رفته که 200 هزار هکتار از مزارع تاکنون جوانه نزده در حالی که این دو محصول، در این موقع از سال، جوانه زده و سبز می‌شدند.
کد خبر: ۳۶۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸ 17 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدفرید سپری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 136 میلیمتر بارش در استان ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 53 درصد کاهش دارد.

وی گفت: این کاهش بارندگی‌ها و دمای پایین هوا سبب کاهش رشد کشت و زراعت پاییزه در استان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: 524 هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت دیم گندم و کلزا رفته که 200 هزار هکتار از مزارع تاکنون جوانه نزده در حالی که این دو محصول، در این موقع از سال، جوانه زده و سبز می‌شدند.

وی گفت: کاهش بارندگی در سال آبی جاری موجب کاهش رشد کشت و زراعت پاییزه در استان شده است.

سپری با اشاره به اینکه باید با تغذیه گیاهی، رشد کشت پاییزه را به حد نرمال برسانیم افزود: کشاورزان کردستانی می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سراسر استان نسبت به تهیه کود مصرفی اقدام کنند.

سپری خاطر نشان کرد: از آنجا که روزهای پایانی سال مشکلاتی در سرراه توزیع کود وجود دارد کشاورزان می‌توانند اکنون با تهیه کود گروه ازته، پیش از شکوفه‌دهی درختان اقدام به کودپاشی کنند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود 30هزار تن کود سرک در کردستان مصرف شود.

صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار