مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد
مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: میزان بارندگی امسال نسبت به درازمدت حدود 57 درصد و نسبت به سال گذشته 75 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۶۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 15 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدطالب حیدری در جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی و مخاطرات کشاورزی استان کردستان، اظهار کرد: میزان بارندگی امسال نسبت به درازمدت حدود 57 درصد و نسبت به سال گذشته 75 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: با توجه به شرایط بارندگی تاکنون وضعیت خشکسالی را تجربه کرده‌ایم، چرا که امسال حدود 67 میلی‌متر بارندگی داشتیم در حالی که انتظار برای بارش در استان 158 میلی‌متر بوده ‌است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: بارش در منطقه کردستان در این روزها طلایی است، یعنی ما انتظار بارش را در هفته‌ای 20 میلی‌متر از آبان تا دی ماه داریم که امسال این اتفاق صورت نگرفت و اگر در ادامه سال بارندگی صورت نگیرد که معمولا تا 10 اردیبهشت ادامه دارد، این کمبود بارندگی جبران نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت‌ گرفته، از 10 دی ماه تا 10 بهمن ماه انتظار بارندگی بیشتری همراه با افزایش دما خواهیم‌ داشت، که با توجه به این افزایش دما ابتدا بارش باران را خواهیم‌ داشت و در ادامه بارندگی در قسمت غربی کشور بیشتر خواهد بود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار