مراسم ترحیم رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱ 11 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، مراسم ترحیم رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز از سوی نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کردستان و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان، در صحن قدیم مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در این مراسم اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیت بزرگواری بود که همه عمر خود را وقف خدمت به انقلاب و مردم کرد.

وی گفت: این فقید بزرگوار همه عمر برای حاکمیت و اعتلای اسلام سعی و تلاش کرد و در دوران های مختلف هر چه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به خدمات ارزنده این عالم برجسته در طی دو دهه ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و تصریح کرد: در طی دورانی که ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشتند همواره همراه و یاور رهبری بودند و هیچگاه اختلافات کوچک فقهی موجب نشد تا نظری برخلاف نظر رهبری بیان کنند.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار امام راحل و همراه همیشگی رهبر معظم انقلاب بودند و قبل و بعد از انقلاب اسلامی در خدمت نظام اسلامی بوده و خدمات فراوانی نسبت به نظام اسلامی داشتند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زندگی و مرگ عزتمندانه‌ای داشتند و بدرقه عزتمندانه مردم نشان قدرشناسی و قدردانی مردم از خدمات آن مرحوم بود.

وی به نقش ارزشمند علما و روحانیون در جامعه اشاره و خاطر نشان کرد: علما و روحانیون رسالت اصلی هدایت و احیاء جامعه را بر عهده دارند و از همه توان برای اجرای دستورات اسلامی در جامعه استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان به نقش بی بدیل انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب ما در طول تاریخ صدر اسلام و دوران معاصر بی‌نظیر است و نقشی اساسی و تاثیرگذار در منطقه و جهان داشته که مدیون رهبری‌های خردمندانه امام(ره) و رهبری و تلاش و پایداری یارانی انقلابی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

وی افزود: زندگی مبارزاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پر از درس‌های فراوانی است که ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبری مهمترین درسی است که از زندگی ایشان باید گرفت و همه ما ارادت و تبعیت ایشان از رهبری را به عنوان مهمترین درس از زندگی این عالم مجاهد باید در نظر بگیریم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به زندگی پر از تلاش عالم فقید قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: وی هم در دوران قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب پرتلاش بودند حتی در دوران اسارت در زندان های طاغوت دست از مبارزه و تلاش علمی برنداشتند و کتاب تفسیر راهنمای این بزرگوار حاصل سال‌های اسارت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

وی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب و اقدامات ارزشمند وی، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از انقلاب به عنوان یکی از استوانه‌های نظام اسلامی با فرماندهی جنگ، هدایت افکار عمومی از تریبون نماز جمعه و تلاش در مسیر سازندگی کشور در مسئولیت ریاست جمهوری و مسئولیت های دیگر، خدمات ارزنده‌ای را ارائه کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به نقش تاثیرگذار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس، افزود: وی در دوران جنگ به عنوان جانشین فرمانده کل قوا مسئولیت فرماندهی جنگ را که در آن شرایط سخت بسیار دشوار بود بر عهده داشت و پیروزی و سربلندی کشور از جنگ تحمیلی نتیجه زحمات همه یاران امام و رهبری و نقش مفید این عالم مجاهد است.

وی با اشاره به اینکه نگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک نگاه جهانی بود، تصریح کرد: وی معتقد بود که برای اینکه اسلام را به جهانیان بشناسانیم باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را که منطبق بر اسلام و موازین اسلامی است اجرا کنیم.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: در نظام اسلامی اختلاف سلایق و دیدگاه‌ها هست اما زمانی که بحث حمایت از نظام و رهبری پیش می آید همه متحد هستند و شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به گونه‌ای بود که فراجناحی بود و همواره برای اعتلای نظام اسلامی و تقویت پایه‌های نظام تلاش می‌کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری دوست و یاور ۵۹ ساله خود را از دست دادند که فقدان این یاور همیشگی امام و رهبری را به محضر مقام معظم رهبری تسلیت می‌گویم و برای بازماندگان اجر و صبر جزیل مسئلت می‌نمایم.

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، عبدالمحمد زاهدی هم در این مراسم اظهار کرد: با توجه مسئولیت‌های مختلف و متنوع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سمت‌های حساس از آغاز انقلاب می توان وی را شخصیتی بزرگ و از پایه‌های نظام اسلامی به شمار آورد.

وی علاوه بر چند بعدی بودن شخصیت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یک روحانی و عالم دینی به تمام معنا برشمرد و گفت: این مجتهد مسلم در زندان رژیم طاغوت اقدام به نگاشتن تفسیر قرآن کردند که تحت عنوان «تفسیر راهنما» در اختیار مردم قرار دارد و همچنین تبحر بسیار بالایی در تفسیر وبرداشت از آیات و روایات داشت.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عین ولایت پذیری و رعایت سلسله مراتب شرعی و قانونی نظرات خود را در حوزه‌های مختلف بیان می‌کرد خاطر نشان کرد: آشنایی این عالم بزرگوار به تاریخ ایران، منطقه و جهان در قبل و بعد از انقلاب بسیار درخور تامل است که کتاب به یادماندنی وی درباره «امیرکبیر یا قهرمان مبارزه با استعمار» گواهی روشن بر این مدعا است.

وی هوش سیاسی بالای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را زبانزد خاص و عام ارزیابی کرد و گفت: پایان دادن به جنگ تحمیلی و وارد کردن کشور به عرصه سازندگی نشان از نبوغ و درایت بالای سیاسی این عالم عالیقدر بود.

زاهدی افزود: تمامی شخصیت‌های سیاسی داخل کشور وی را به عنوان کسی می شناختند که در برهه‌های حساس تصمیمات تعیین کننده اتخاذ می‌کرد.

وی بعد اجرایی را نیز از دیگر ویژگی‌های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و عنوان کرد: ایشان به ریز و جزئیات مسایل اجرایی کشور مسلط و آگاه بود و امروز هرآنچه در زیربناهای عمرانی، اقتصادی و عمرانی کشور وجود دارد در دوران ریاست جمهوری وی پایه گذاری شده است.

استاندار کردستان بلند پروازی برای برنامه ریزی کشور در رسیدن به قله های پیشرفت و توسعه را از ابعاد دیگر شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی ارزیابی کرد و گفت: بعد از پایان جنگ هشت ساله تحمیلی ایشان مسئله سازندگی را به اولویت اصلی کشور تبدیل کرد.

وی با تسلیت رحلت این شخصیت برجسته به محضر مقام معظم رهبری، ملت ایران و مردم کردستان افزود: حضور با شکوه و کم نظیر مردم در روز تشییع و خاکسپاری این مرد بزرگ نشان قدرشناسی است و مردم نشان دادند که به نحو شایسته از خدمتگزاران واقعی خود قدردانی می‌کنند.

زاهدی با بیان اینکه ما سوگوار درگذشت شخصیتی هستیم که از استوانه‌ها و پایه‌های جمهوری اسلامی بودند اظهار کرد: حضور حماسی مردم در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی بار دیگر ثابت کرد که مردم در هر صحنه‌ای حامی و پشتیبان کشور و انقلاب هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار