مدیرکل هواشناسی کردستان:
مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل تشکیل گرد و خاک در عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به استان، کیفیت هوا به ویژه در نوار غربی کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۳۵۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 08 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: بر اساس اخرین تحلیل و بررسی نقشه‌های هواشناسی استان، دمای هوا از امروز کاهش و جریانات پایدار بر سطح استان حاکم است.

وی به خشکسالی، کمبود بارندگی و نزولات جوی در استان اشاره کرد و گفت: بیشترین کاهش بارندگی نسبت به نرمال با 54 درصد کاهش مربوط به سنندج است و تا کنون فقط 17درصد بارش سالانه محقق شده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: احتمال ورود موج ضعیفی و بارش رگبار پراکنده برای بخش‌های محدودی از استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به خشکسالی دی‌ماه امسال گفت: سروآباد با46 درصد و قروه با 43 درصد بیشترین کاهش بارندگی را داشته است.

حیدری افزود: بر اساس نقشه‌های دو هفته‌ای هواشناسی استان تا هفته آخر دی‌ماه سال جاری دو موج بارشی فعلاً برآورد می‌شود.

وی اظهار کرد: در چند روز آینده هوا ساکن و پایدار بوده و وارونگی‌های شبانه موجب تراکم آلودگی در سطح شهرها و دره‌های نواحی کوهستانی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی کردستان از سه‌شنبه این هفته تا شنبه آینده تاثیر جریانات آرام و پایداری را بر منطقه پیش‌بینی کرد و گفت: همچنین طی امروز و فردا دمای هوا به طور نسبی افزایش خواهد یافت .

وی افزود: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به دلیل تشکیل گرد و خاک بر عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به استان، کیفیت هوا کاهش به ویژه در نوار غربی کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار