مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان آخرین وضعیت سه کارشناس مجروح شده این سازمان پس از حمله مسلحانه قاچاقچیان آثار تاریخی در مسیر بانه به سردشت را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۵۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 04 January 2017

به گزارش تابناک کردستان، محسن علوی در گفت‌وگو با میراث آریا، با اشاره به اینکه همه اقدامات پزشکی مورد نیاز برای مجروحان حمله مسلحانه روز دوشنبه بانه، انجام ‌شده، اظهار کرد: حفاران غیرمجاز مجهز به اسلحه کمری و تفنگ شکاری بودند که با استفاده از این سلاح‌ها به کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه حمله کرده‌اند.

وی گفت: سعد‌الله عزیزی کارشناس اداره میراث فرهنگی بانه، سعد‌الله رحیمی‌خواه از مأموران یگان حفاظت بانه و بهزاد قادری از اعضای انجمن میراث فرهنگی بانه در این حادثه مجروح شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان تصریح کرد: متأسفانه ساچمه‌هایی که از تفنگ شکاری یکی از ضاربان شلیک‌ شد در بدن مجروحان باقی‌مانده است و با توجه به محدود بودن امکانات پزشکی شهرستان بانه، در صورت نیاز برای تکمیل درمان حادثه دیدگان، این افراد به سنندج و یا تهران منتقل می‌شوند.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان همه مراحل درمان و پیگیری وضعیت مجروحان این حادثه را بر عهده دارد و از هیچ‌گونه اقدامی برای بهبود حال این عزیزان دریغ نخواهد شد.

علوی با اعلام این خبر که ضاربان این حادثه متواری هستند، افزود: اقدامات قضایی و شناسایی حفاران غیرمجاز انجام‌ شده و حکم جلب این افراد از سوی مقام قضایی بانه صادر شده است.

وی اظهار کرد: حمله مسلحانه روز دوشنبه در تپه تاریخی شرگه، در مسیر شهرستان بانه به سردشت اتفاق افتاده و پیش ‌از این هم ما شاهد حفاری‌های غیرمجاز در این منطقه بوده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: باوجود تعداد زیادی آثار میراث فرهنگی در استان کردستان و همچنین شهرستان بانه، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان برای تأمین امنیت این آثار کافی نیست به‌علاوه اینکه مأموران یگان هیچ‌گونه وسیله دفاعی برای برخورد با حفاران و قاچاقچیان در اختیار ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار