استاندار کردستان در دیدار مدیرعامل خبرگزاری تسنیم:
استاندار کردستان با اشاره به اینکه وجود برخی ذهنیت‌های منفی درباره کردستان واقعاً رنج‌آور است برخی ویژگی مثبت استان را تبیین کرد و گفت: خواهش ما از رسانه‌ها این است که تلاش کنند هرچه بیشتر واقعیت‌های خوبی که در کردستان وجود دارد را به مردم معرفی کنند.
کد خبر: ۳۴۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ 26 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در دیدار مجید قلی‌زاده، مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی تسنیم اظهار کرد: نخستین پروژه‌ای که پس از انتصاب به عنوان استاندار کردستان افتتاح کردیم دفتر خبرگزاری تسنیم در استان بود.

وی با اشاره به اینکه از توسعه رسانه استقبال خواهد کرد گفت: حمایت از توسعه رسانه همواره یکی از موضوعات مورد توجه ما بوده، چه رسانه‌ای که منتقد و چه رسانه‌ای که هم‌سو با ما بوده باشد و اصل قضیه برای ما اهمیت داشته است.

استاندار کردستان با اشاره به ارائه نظرات مختلف توسط رسانه‌های گوناگون تصریح کرد: مردم با رصد دیدگاه‌های ارائه شده طبیعتاً به نتایجی خواهند رسید و برداشت‌هایی از مطالب منعکس شده خواهند داشت.

وی گفت: شخصاً از اضافه شدن رسانه به مجموعه رسانه‌های استان و کشور خرسند می‌شوم و در 6 ماهه اخیر در استان به چند نشریه با عنوان هفته‌نامه، دو هفته‌نامه و ماهنامه مجوز داده‌ایم و منتشر هم شده‌اند.

زاهدی افزود: در استان کردستان از آنجایی که مؤسسات اقتصادی بزرگ به عنوان یکی از حامیان بالقوه مطبوعات از بعد مالی وجود ندارند طبیعتاً درآمد رسانه‌های مکتوب کم بوده و انتشار آنها با مشکلاتی مواجه است ولی رسانه‌های که در استان‌های صنعتی چاپ می‌شوند وضعیت مناسبی دارند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان هر رسانه دیدگاه‌های خاص سیاسی دارند خاطر نشان کرد: البته در برخی استان‌ها افرادی خنثی هم وجود دارند که هدف‌شان از راه‌اندازی رسانه جذب آگهی و کسب درآمد است ولی اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌ها بویژه در سال‌های اخیر با انگیزه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی وارد عرصه شده‌اند و دست به اشاعه دیدگاه‌های خود زده‌اند که در این کار اشکالی وجود ندارد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه آنچه در این جلسه بیان می‌کند ناظر به عملکرد رسانه بخصوصی نیست، گفت: اینکه یک رسانه فقط در جایگاه یک حزب قرار گیرد از نظر ما یک اشکال است و این کار سبب ریزش مخاطب آن رسانه خواهد شد.

وی افزود: البته گاهی یک نشریه اعلام می‌کند که ارگان یک حزب است که این امر هم، بلااشکال است و تکلیف هم روشن خواهد شد و مردم هم می‌دانند که این نشریه متعلق به کجاست ولی رسانه‌هایی که وابسته به احزاب نیستند ضمن اینکه دیدگاه خاص خود را دارند و باید هم داشته باشند، در عین حال خواننده آنها نباید احساس کند که این رسانه، خود، به یک حزب تبدیل شده و فقط یک دیدگاه خاص را مطرح می‌کند.

زاهدی این امر را یک مسئله کلی دانست و با ابراز تأسف از وجود آن در بسیاری از نشریات کشور تصریح کرد: اشکالی در کشور ما وجود دارد و گفته می‌شود که مطبوعات و دانشجوها وظیفه احزاب را بر عهده دارند و چون احزاب سیاسی قوی در کشور وجود ندارد بار فعالیت سیاسی احزاب بر دوش رسانه یا دانشجو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مسئولیت خود در استان سیستان و بلوچستان در سال 65 گفت: در آن مقطع شمار رسانه‌ها در آن استان اندک بود و من به مسئولان‌شان اعلام کردم که «شما در حق سیستان و بلوچستان ظلم کرده‌اید» چرا که هرچه درباره استان منعکس کرده‌اید شرارت و مواد مخدر بوده است.

استاندار کردستان افزود: سؤال ما از مسئولان نشریات این بود که آیا هیچ کار مثبتی در این استان انجام نمی‌شود و آیا مردم این خطه هنری مختص به خود ندارند که شما آن را به سایر نقاط کشور منعکس کنید؟ و خوشبختانه با همان تلنگر رویکردها تغییر کرد و شرایط متفاوتی رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با استان‌هایی چون کردستان و سیستان و بلوچستان از گذشته ذهنیت منفی وجود داشته اظهار کرد: هم‌اکنون هم به محض اینکه با یک سرمایه‌گذار مذاکره می‌کنیم درباره امنیت در استان سؤال می‌کند و گمان می‌کند که استان ناامن است و امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

زاهدی گفت: بنابراین نظر ما این است که رسانه‌ها نقش جدی در انعکاس واقعیت‌های یک استان در سطح ملی و بین‌المللی دارند.

وی با اشاره به سفر سه روزه وزیر بهداشت به کردستان و برکات آن سفر برای حوزه درمان استان افزود: در زمان انجام آن سفر یکی از خودروهای همراه وزیر تصادف کرد و یکی از شهروندان به رحمت خدا رفت و 5 نفر به صورت سطحی زخمی شدند و در آن زمان یکی از رسانه‌ها نوشت: حاصل سفر وزیر بهداشت، درمان به استان، یک کشته و 5 زخمی»، و این اوج بی‌انصافی بود در حالی که آنچه پیش آمد یک حادثه بود و هیچ ارتباطی هم به وزیر نداشت.

استاندار کردستان با اشاره به نام چند استان کشور خاطر نشان کرد: این استان‌ها نیاز دارند که به صورت واقعی در سطح کشور معرفی شوند.

وی با اشاره به وجود واقعیت‌های خوب فراوان در استان کردستان گفت: چندی قبل در یک برنامه تلویزیونی اعلام کردم که هرکس به این استان سفر کرده هیچ خاطره بدی از این مردم ندارد.

زاهدی به امنیت پایدار موجود حتی در نقطه صفر مرزی کردستان افزود: برای مثال بنده شاهد بوده‌ام که در گردنه «تته» و نقطه صفر مرزی مردم چادر زده بودند و همراه خانواده خود در آنجا استراحت می‌کردند و این یعنی اوج امنیت و این در حالی است که ممکن است نقاطی در کشور وجود داشته باشند که حتی در داخل شهر کسی نتواند با آن وضعیت احساس امنیت کند.

وی با اشاره به اینکه وجود برخی ذهنیت‌های منفی درباره کردستان واقعاً رنج‌آور است، تصریح کرد: خواهش ما از رسانه‌ها این است که تلاش کنند هرچه بیشتر واقعیت‌های خوبی که در کردستان وجود دارد را به مردم معرفی کنند.

استاندار کردستان گفت: تلاش همه باید در این محور متمرکز شود که خوبی‌های مردم کردستان را معرفی کنیم و زمینه را برای سرمایه‌گذاری در استان بیش از پیش فراهم کرده و از سویی توجه دولت را هم به استان هرچه بیشتر جلب کنیم.

وی با بیان اینکه ما انسان هستیم و از آنجا که انسان معصوم نیست ممکن است برخی برخوردها روی تصمیمات ما اثر بگذارد افزود: هم باید فضا برای جذب سرمایه‌گذار آماده شود و هم کمبودها و مشکلات در زمان مناسب گفته شود.

زاهدی تصریح کرد: معتقدم تا مردم نخواهند توسعه شکل نمی‌گیرد و اگر نقاط دیگر کشور توسعه پیدا کرده‌اند مردم خواستار بوده‌اند و ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که توسعه مطالبه مردم شود و برای رسیدن به توسعه اراده کنیم و اگر این اراده شکل کرفت دولت هم خود به خود توان خود را به صحنه می‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار