توسط معاون جهاد کشاورزی کردستان اعلام شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه از اول آذر دستورالعمل اجرای تدریجی کاهش وزن و سن مرغ کشتار در استان آغاز شده است گفت: از 20 دی سال جاری، عرضه مرغ درسته به بازار تا سقف 2 کیلو و 400 گرم مجاز است و بالاتر از آن ممنوع است.
کد خبر: ۳۴۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 25 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، خالد جعفری امروز در جلسه کارگروه اجرای دستورالعمل طرح کاهش وزن و سن مرغ کشتار اظهار کرد: از 20 دی سال جاری، عرضه مرغ درسته به بازار تا سقف 2 کیلو و 400 گرم مجاز است و بالاتر از آن ممنوع است.

وی گفت: در قالب این طرح، باید به تدریج مرغ درسته عرضه شده به بازار تا پنجم دی سال جاری، به 2 کیلو و 400 گرم که وزن استاندارد اعلام شده سازمان جهاد کشاورزی است، کاهش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: همچنین از تاریخ پنجم بهمن هیچ کشتارگاهی اجازه وارد کردن مرغ با وزن بالاتر از 2 کیلو و 200 گرم را به بازار نخواهد داشت و در صورت تخلف، مجوز آنها تعلیق خواهد شد.

وی اجرای این طرح را در بلند مدت به سود تولید کننده و مصرف کننده خواند و گفت: کشتارگاه ها نیز تعهد داده‌اند در این مدت، مجوز قطعه‌بندی را از سازمان دامپزشکی استان کسب و نسبت به تهیه سوترهای جدید اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه اجرای این طرح، منافع ملی و تنظیم بازار و تولید را به دنبال دارد افزود: طرح کاهش وزن و سن مرغ کشتار، به نفع چرخه تولید است و به رونق آن کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: در صورت اجرای این طرح، کشتارگاه‌هایی که عرضه مرغ بالای 2 کیلو و 200 گرم را خواهند داشت امکان بسته‌بندی ندارند و مجبور به ارزان فروشی و بی شک متضرر می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه مردم نیز خواستار اجرای این طرح هستند گفت: باید مردم را از منفعت مرغ سایز استاندارد آگاه کنیم تا به سمت مصرف آن بیشتر تمایل پیدا کنند.

وی افزود: مصرف کننده نیز تمایل دارد از مرغ با وزن کمتر از 2 کیلوگرم استفاده کند و این طرح مقبول مصرف کننده و به نفع مرغ‌دار و عرضه کننده نیز است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار