رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال گذشته بیش از 110 خانه باغ غیرمجاز در شهرستان مریوان تخریب شده است.
کد خبر: ۳۴۸۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 24 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، کریم ذوالفقاری امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سنندج با بیان اینکه بدترین زمان برای مدیران و مسئولان در بدنه جهاد کشاورزی زمانی است که خبر تخریب یک خانه باغ غیرمجاز را می‌شنود، اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از 110 خانه باغ غیرمجاز در شهرستان مریوان تخریب شده است.

وی گفت: ما تمام توان خود را برای کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده محصولات کشاورزی به کار بسته‌ایم و از سوی دیگر تخریب خانه باغ‌ها را باید براساس قانون انجام دهیم که این دو موضوع با هم هم‌خوانی ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه زمین کشاورزی قابل ساخت نیست، تصریح کرد: قانون‌گذار نیز بر همین اساس اشد مجازات را برای کسانی که در زمین‌های کشاورزی ساخت و ساز می‌کنند در نظر گرفته است.

وی گفت: براساس قانون خانه‌ باغ‌هایی که تا قبل از سال 31 خرداد ماه 75 ساخته شده هیچ مشکلی ندارند و خانه‌ باغ‌هایی که تا آبان ماه 85 احداث شده‌اند ملزم به پرداخت جریمه هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه بر اساس قانون تمام خانه باغ‌هایی که بعد از سال 85 در هر نقطه از کشور ساخته شده باید تخریب شود، افزود: ما نیز به خوبی می‌دانیم که این خانه باغ‌ها نیز سرمایه کشاورزان است و امیدواریم با انجام برخی بازنگری‌ها در قانون به نحوی مشکلات و موانعی که وجود دارد رفع شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار