معاون ارتباطات دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان:
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دهمین پیش کنگره بین‌المللی امام شافعی(رض) روز چهارشنبه اول دی‌ماه با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و جمعی از علمای برجسته استان در سلیمانیه عراق برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴ 19 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، محمدمهدی طالبی در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان در سنندج با اشاره به دعوت مشاور دینی جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق از آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی برای سفر به عراق اظهار کرد: این سفر با همراهی هیئتی ویژه، هفته جاری انجام خواهد شد.

وی گفت: دعوت انجام شده در راستای افزایش تعامل فراگیر و تعمیق همکاری‌های فرهنگی در سطح منطقه و در ادامه دو سفر پیشین هیئت‌های دینی و سیاسی، با حضور شخصیت‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی کردستان عراق به جمهوری اسلامی انجام شده و مورد پذیرش نماینده ولی فقیه در کردستان قرار گرفته است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به دستاوردهای سفرهای مذکور تصریح کرد: در سفرهای هیئت‌های عراقی به استان کردستان، تفاهمی مبنی بر برگزاری پیش‌کنگره‌های امام شافعی(رض) در شمال عراق صورت گرفته و سفر پیش رو هم در قالب همان تفاهم‌نامه‌ها انجام خواهد شد.

وی گفت: دهمین پیش کنگره بین‌المللی امام شافعی(رض) روز چهارشنبه اول دی‌ماه با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و جمعی از علمای برجسته استان در سلیمانیه عراق برگزار می‌شود.

طالبی اهداف سفر را یادآوری کرد و افزود: این سفر در راستای افزایش سطح همکاری‌های فرهنگی در منطقه، تقریب مذاهب اسلامی و تحکیم مبانی مورد تأکید جمهوری اسلامی ایران همچون وحدت اسلامی و اخوت دینی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشترک قومی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج، ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، محمدحسن تبرائیان، دبیر بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جمعی از وحانیون اهل سنت استان کردستان و 25 نفره از دست‌اندرکاران و اعضای دبیرخانه کنگره امام شافعی(رض)، هیئت ویژه جمهوری اسلامی ایران در سفر پیش رو به کردستان عراق هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار