رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از شروع به کار این کمیته به منظور جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در خصوص ۵۰ شرکت و کارخانه اقتصادی وابسته به این صندوق خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 13 December 2016

به گزارش تابناک کردستان، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به نحوه و روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان توسط کمیته تشکیل شده در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: پس از انتخاب هیئت رئیسه، طی جلساتی دستور کار و نحوه ورود به تحقیق و تفحص مشخص شد اما با توجه به حجم بسیار وسیع این کار و حساسیت‌های خاص اجتماعی پیرامون آن، باید برنامه‌ریزی منسجم و دقیقی داشت؛ لذا برای تفحص از 50 شرکت و کارخانه اقتصادی وابسته به این صندوق یک تیم اقصادی قوی نیاز است.

وی با بیان اینکه «برای داشتن مکان و امکانات لازم به رئیس مجلس نامه نوشته‌اند»، گفت: اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات از دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در خصوص نحوه قراردادها، پرداخت‌ها، ضرر و زیان‌ها، نحوه تشکیل شرکت‌ها و... هستیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: نظارت و بررسی شرکت‌ها و موارد مرتبط میان 15 عضو کمیته و کارشناسان آن‌ها تقسیم خواهد شد؛ ضمن آن‌که کارشناسان خبره‌ای از دستگاه‌های مختلف قضایی و اقتصادی حدودا به مدت 6 ماه به کار گرفته می‌شوند و آن‌ها گزارش‌های خود را به کمیته ارائه و در نهایت جمع‌بندی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه «زمان در نظر گرفته شده برای اتمام کار تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان 6 ماه است»، گفت: برای انجام هر یک از مراحل کار، مدت زمان مشخصی در نظر گرفته شده است؛ لذا کارشناسان و اعضای کمیته باید در زمان مشخص شده نتیجه کار خود را به هیئت رئیسه ارائه دهند.

تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار